תכנון חתונה בימי קורונה: כל הדיטיילז שחשוב שתדעו לקראת חתונה ב-2021

21.12.20

 

אתן יודעות שאנחנו ממש אוהבות להסתכל קדימה ולנחש תמיד מה יהיה הטרנד הבא, אבל אף אחת מאיתנו לא הייתה יכולה לעולם  לחזות איך יראה הקיץ של 2020. החל ממרץ השנה השתנה כמעט כל מה שהכרנו, ולפחות בהתחלה עולם החתונות נותר במצב מבולבל, עם הרבה סימני שאלה. 

 

למרות הדיבור על החיסונים והאופטימיות שבאוויר, אנחנו עדיין לא יודעות בוודאות גם איך תראה 2021, מה שמעורר אצלכן הרבה מאוד שאלות שאנחנו נתקלות בהן לא מעט בקבוצה הסודית. אז כדי להקל עליכן את תהליך התכנון (היי, זה אמור להיות פאן!), אספנו כאן שאלות חשובות בנושא תכנון חתונה בימים אלה, וחיפשנו עבורכן את המידע הכי מהימן כדי שתקבלו את כל התשובות שאתן מחפשות.

 

בקרוב נערוך גם פאנל אונליין עם אנשי מקצוע מובילים בתחום שיתנו לכן את כל התשובות בלייב! ההרשמה ממש כאן.

 

 

gallery 24 7

(צילום: שי אשכנזי)

 

שאלה: מה האפשרויות שלי לקיום חתונה כרגע? 

אם אנחנו מדברות על הזמן הקרוב ממש, האופציה היחידה היא חתונה קטנה בהתאם להנחיות המשתנות, כאשר כאן יש לכן כמה אפשרויות: אתן יכולות להרים חתונה בחצר או בבית, ללכת על חתונת שטח או לסגור אירוע במקומות לאירועים קטנים שפועלים בימים אלה בהתאם להנחיות. יש אפשרות לקיום שני אירועים מתגלגלים בקפסולות, וכמובן שניתן גם לקיים אירוע קטן וצנוע ולדחות את האירוע הגדול. 

 

כשמדובר באביב-קיץ הקרובים, גני אירועים כבר החלו לקיים פגישות, ותאריכים מבוקשים הולכים ונסגרים. המשמעות היא שכדאי לכן להתחיל לברר לגבי הלוקיישנים שמעניינים אתכן. תוכלו למצוא הרבה מידע בקבוצה הסודית ובסקר המחירים שלנו, וכמובן שאין תחליף לקביעת פגישה במקום. כל גן אירועים מתנהל מעט שונה בתקופה הזו, ותוכלו לקרוא על כך בהרחבה כאן

 

 שאלה: האם יש מחירים נמוכים יותר בלוקיישנים ובקרב בעלי מקצוע לחתונה בתקופה הזו?

כן. גני אירועים לוקחים בימים אלה מקדמות נמוכות יותר, וגם בעלי מקצוע אחרים הורידו מעט מחירים ומציעים חבילות שמתאימות לחתונה קטנה. ישנם לא מעט בעלי מקצוע שלא לוקחים מקדמות בתקופה זו. שווה לכן לעקוב אחר מדורי הסיילים וההטבות שלנו, ואחרי פוסטים שאנחנו מעלות בקבוצה שיכולים לסייע לכן למצוא הטבות מיוחדות של בעלי מקצוע מעולים. 

 

gallery 4 17

(צילום: תום סיימון)

  

האם כל הספקים לוקחים דמי ביטול אם נוצר מצב שהאירוע מתבטל?

רבים מבעלי המקצוע שקשורים לחתונה מוותרים על מקדמות ולא לוקחים דמי ביטול בתקופת הקורונה, למעט מקרים שבהם ישנה הוצאה כלשהי של אותו ספק לפני האירוע (כמו למשל, במקרה של תפירת שמלה או איפור ניסיון) כדאי כמובן לסגור את כל הפרטים מראש ולוודא שאכן כך הדבר עם בעלי המקצוע מולם אתן מתנהלות. 

  

האם כל המקומות לחתונה לוקחים מקדמה שלא מוחזרת במקרה של ביטול? 

כפי שציינו למעלה, כל גן אירועים מתנהל שונה בתקופה הזו, בהתאם לתנאים הייחודיים בתוכו הוא פועל. בחלק מהמקומות יוכלו להחזיר את המקדמה במלואה, בחלקם יהיו דמי ביטול נמוכים ובחלקם יתנו לכן לדחות את האירוע ללא הגבלה אך לא תוכלו לבטל ללא עלות. מה שחשוב מאוד הוא לסגור את כל הפרטים מראש, ולדעת מה יקרה בכל התרחישים האפשריים.  

 

gallery 5 21

(צילום: תום סיימון)

 

 

מה קורה אם סגרתי עם איש מקצוע מו די.ג'יי או צלם והוא נכנס לבידוד ביום החתונה?

חלק גדול מהספקים כמו די.ג'ייז וצלמים מסוימים יסגרו לכן בעל מקצוע חלופי ליום האירוע. חשוב מאוד לוודא לפני הסגירה מה קורה בתרחיש כזה, ולבדוק מי יגיע לבצע את העבודה במקום. 

  

האם כל הפגישות עם בעלי המקצוע לקראת החתונה מתקיימות בימים אלה כרגיל?

עד הסגר הבא… כל בעלי המקצוע מקיימים בימים אלה פגישות בזום או פנים אל פנים (עם שמירת מרחק ומסיכות). אל תוותרו על פגישה כי במיוחד בתקופה הזו חשוב לבחור בבעלי מקצוע שיש לכן איתן קליק והבנה הדדית.

 

מה קורה עם הספקים שבחרתי וסגרתי איתם אם אני דוחה את האירוע?

אם הדחיה מתרחשת בגלל סיבות שקשורות לקורונה ובעל המקצוע אינו פנוי, הדבר לא כרוך בעלות והספק מפסיד את העבודה. חלק מבעלי המקצוע מראש כבר ידברו אתכן על תאריכים חלופיים, כדי שתוכלו לדעת בוודאות שיקחו חלק באירוע שלכן. רוב גני האירועים גם יאפשרו לכן בימים אלה לדחות ללא כל הגבלה. 

 

gallery 5 1 1

(צילום: שי אשכנזי)

  

אם בחרתי שמלה גלאמית לחתונה גדולה ושיניתי את הקונספט לחתונת בית, מה האפשרויות שלי? 

יש לכך מענה שונה בין בתי האופנה. אם מדובר בשלב התחלתי והשמלה אינה בשלב מתקדם, יש מקומות שניתן יהיה להחליף דגם. במקומות אחרים יאפשרו לכן התאמות מיוחדות של הרגע האחרון בהתאם לאופי החתונה. אם מתוכננת חתונה קטנה בזמן הקרוב ועוד אחת גדולה כשהמצב יאפשר זאת, יש מעצבים שיתנו לכן לשכור מהן את השמלה פעמיים בשני האירועים, ללא תוספת תשלום. 

 

למה חשוב לשים לב כשאני סוגרת איפור לחתונה?

שימו לב שהמאפרות הן בעלות המקצוע היחידות שחשוב להקפיד מולן על כללי היגיינה, במיוחד בתקופת קורונה. אז למה חשוב לשים לב? כמובן שמסיכה היא חובה, אבל מעבר לכך חשוב לוודא שהמאפרת שלכן עושה סטריליזציה כמו שצריך לכל המוצרים שלה. המאפרת דנה קפלן פירטה עבורנו את כל מה שהכרחי למאפרת לבצע בימים אלה:

-חיטוי באלכוהול של כל הסמקים, עפרונות שפתיים ועיניים אחרי כל שימוש.

-חיטוי כל המברשות בבנזין רפואי לפני מעבר ללקוחה חדשה.

-שימוש רק במברשות ואפליקטורים חד פעמיים למסקרה ולליפסטיק. 

 

gallery 7 18

(צילום: LUZ)

 

אז אם התאריכים הטובים כבר נסגרים בלוקיישנים הגדולים, כדאי לסגור או לחכות ולראות מה קורה עם הקורונה?

שאלת השאלות. אין לנו ממש תשובה, אבל כדי שלא תתחרטו אנחנו ממליצות שתמיד תהיה לכן פלאן בי, ושתקפידו לסגור את כל הפרטים החשובים מראש. אם יש מקום שתמיד חלמתן עליו ויום שתמיד חלמתם עליו כדאי לפעול, אבל לקחת לדעת מראש מה יקרה במקרה שתאלצו לדחות או לבטל.  

  

ומכאן אנחנו מגיעות למסקנה העיקרית שלנו בימים אלה - לוודא שהכל סגור מראש, כולל כל התרחישים האפשריים, ולבחור בבעלי מקצוע שאתן סומכות עליהם, ומרגישות שיש לכן איתם דיבור כן ואמיתי. בכל מקרה שהוא, אתן תמיד מוזמנות להתייעץ איתנו בוואטסאפ, או בקבוצה הסודית. לחיי עונת חתונות מושלמת, בכל פורמט שלא יהיה!

מאת:כלות אורבניות