הנה זה מתחיל: המדריך לתכנון חתונה

יאי, התארסתן! ואין ספק שמדובר בתקופה סופר מרגשת. אבל לצד כל עניין ההתרגשות המתפרצת וההיי הגדול, בשלב מסויים מחלחלת ההבנה שצריך, ובכן, לארגן אירוע של ממש. ולא סתם אירוע, אלא כזה שהוא הכי הכי וואו עבורכן ועבור בן או בת זוגכן. 

 

אז איך מג'נגלים בין ההתרגשות והטירוף שמלווים את השבועות שאחרי ההצעה לבין מיליארד הדברים שצריך לחשוב עליהם לקראת תכנון החתונה? טוב ששאלתן, כי בדיוק בשביל זה התכנסנו כאן.


הכנו לכן מדריך שימושי לתכנון החתונה שמאגד את הדברים הבסיסיים שצריך לדעת ממש בשלב ההתחלתי ויעזור לכן לצלוח את תקופת ה"לפני" באופן הכי חלק שיש. 

 

תום סיימון

(צילום: תום סיימון)

 

1. להחליט מתי מתחילים להחליט

 

נשמע מצחיק, לא? אבל זה סעיף חשוב מאין כמוהו. יכול להיות שיבוא לכן לעוף על האירוסין שלכם הרבה זמן – לחגוג עם החברים. ואז עם עוד חברים. ואז עם המשפחה. ואז עם המשפחה השנייה. ואז לטוס לחו"ל.

 

בקיצור, מותר לכן לשמוח כמה שרק מתחשק לכן, אבל חשוב להחליט מתי מתחילים להיכנס לעניינים ומדברים על מה שרוצים שיהיה. אפשר מראש להגדיר שרק עוד חודש תתעסקו בזה, ואפשר גם ללכת רחוק יותר. העיקר שזו תהיה החלטה שמקובלת על שניכם. 

 

ISO 2885 1

(צילום: ISO צלמים)

  

2. לעשות תיאום ציפיות ביניכם לגבי סוג האירוע


הגעתן לשלב הדיבורים וההחלטות? מצוין. עכשיו הגיע הזמן לדסקס איך בעצם מתחשק לכן שיהיה האירוע שלכן בקווים כלליים. חתונת ערב או צהריים? דרך הרבנות או עם טקס אישי? חתונת חורף או קיץ? באולם או בגן (או בלוקיישן מקורי אחר)? כשתסכימו על הדברים האלו יהיה לכם יותר קל לגשת למלאכת הארגון בפועל.

 
ידין חסון 21

(צילום: ידין חסון)

   

3. לבדוק זמינות עם המשפחות (וגם דברים שחשובים להן)


אחרי ששניכם החלטתם פחות או יותר על סוג האירוע, תוכלו לשתף את המשפחות שלכם בדבר. אין הכוונה שתערבו אותן מההתחלה בכל פרט ופרט, אבל אל תשכחו שהחגיגה שלכם היא גם החגיגה שלהם, וחשוב לוודא שלאף אחד אין קושי-בלתי-ניתן-לפשרה עם הבחירות שלכם. לדוגמה, הורים יכולים לבקש שתערכו חופה אורתודוכסית למרות שאתם רוצים אחרת, או בן משפחה עלול להיות בחו"ל בקיץ/חורף הבא. כדאי לבדוק את הדברים הללו מראש ולהתגמש במידת הצורך.

 

יור סטורי

(צילום: YOUR STORY)

 

4. לגבש את רשימת המוזמנים

 

זה הזמן להתחיל להבין כמה אנשים פחות או יותר תרצו להזמין לחגיגה שלכם. את השלב הזה צריך לעשות אחרי תיאום ציפיות עם המשפחות ועם המון מחשבה. בכתבה הבאה תמצאו את הטיפים הכי יעילים לגיבוש הרשימה שלכן. אחרי שהרשימה תגובש, תבינו כמה מוזמנים יש לכם ומה סדר הגודל של האירוע – זה יקל עליכן בבחירת הלוקיישן הכי הכי מדויק בדיוק לכמות הנדרשת.

 

יוניק

(צילום: יוניק פוטוגרפי)

 

5. לבחור לוקיישן ותאריך

 

אחד השלבים הכי חשובים בתכנון האירוע שלכן! ברגע שיש לכן לוקיישן, כבר חלק נכבד מהקונספט נסגר. קודם כל – ברגע שיש לוקיישן סגור יש כבר תאריך, מה שאומר שאפשר להתחיל להתרגש לקראתו. וכמובן - הלוקיישן מכתיב אם יהיה לכן אירוע אורבני או טובל בטבע (או גם וגם), אם הוא יהיה אינטימי או גדול, אם יהיה ביקב או דווקא ליד הים, ובקיצור – הוא הבסיס לכל שאר השלבים שבדרך.

 

אנחנו ממליצות בחום להתחיל את השלב הזה עם משקפי המציאות המדומה שלנו, בעזרתם תוכלו לשוטט בעשרות לוקיישנים מבלי לצאת מהבית, מה שיאפשר לכן לצמצם את האפשרויות ולצאת לפגישות במקומות שכבר סביר שתסגרו בהם.

אם אתן חושבות על חתונת שטח או על אירוע בבית, זה שלב שבו אנחנו ממליצות להתחיל לחפש חברת הפקות, ומשם להתקדם לבחירת המקום המתאים.

 

1 77 1

(צילום: מורן מעיין)  

    

6. להתחיל לקבל מושג לגבי מה אתן אוהבות


אם עוד לא עשיתן את זה לפני שהתארסתן (וכל הכבוד על האיפוק), עכשיו כדאי להתחיל להבין מה בעצם אתן אוהבות. זה תופס לגבי שמלות, עיצוב החתונה, איפור ועיצוב שיער ולמעשה לכל דבר שקשור אליכן ככלות ולאירוע עצמו.

 

אנחנו ממליצות לכן לדפדף בין החתונות המהממות שעולות כאן בבלוג ולראות מה מתאים יותר ומה פחות, וכמובן לקבל השראה מהאינסטגרם של כלות אורבניות ומהמגזין המודפס שלנו שהוא ממש חובה. גם פינטרסט הוא מקום מושלם כדי להתחיל לגבש את הויז'ן שלכן. לאט לאט תתחילו להבין את הסגנון שלכן ותכירו לראשונה את הספקים שמאחורי הדברים שאהבתן.

 

2 69

(צילום: שני רייך)

  

7. תתחילו לעקוב אחרי ספקים


סגנון מועדף כבר יש פחות או יותר, ועכשיו צריך רק להתאים לו את הספקים המושלמים. פתחו את הפינצטה שלנו, שוטטו בכתבות בבלוג ומשם אתן יכולות לעבור גם לאינסטגרם ולעשות follow לספקים מכל התחומים שמעניינים אתכן כרגע. אנחנו כמובן ממליצות להתמקד ולא להתפזר כדי לא לפוצץ את הפיד שלכן במלא מלא ענייני חתונה, שיגרמו לכן בעיקר להתבלבל. טיפ מאיתנו הוא לסמן תמונות ספציפיות שאהבתן בסימון הימני שמתחת לכל תמונה, זה ישמור לכן את התמונה לאוסף וכך לא תצטרכו לזכור מה סימנתן ותוכלו לשלוף זאת ברגע.

 

אפריאט

(צילום: חיים אפריאט)

   

8. עבדו בצמוד ללו"ז ולתקציב שתקבעו


אנחנו ממליצות לכן להכין מסמך משותף לכן ולבן או בת הזוג, בו כתובות כל המשימות הקשורות לתכנון החתונה. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא לכתוב את המשימה בעמודה אחת, ובעמודות הסמוכות לציין באחריות מי, תאריך סיום משימה והערות. זו גם חלוקת עבודה מצוינת וגם הזדמנות לייצר שקיפות ולפקח על הכל. מעבר ללו"ז, אנחנו ממליצות לכן לפתוח קובץ אקסל עבור התקציב, ובו לכתוב כל פרט קטן שקשור לחתונה. זה יעזור לכן להיות 'על זה' ולעמוד בתקציב שקבעתן לעצמכן.

 

gallery 13 1

(צילום: מורן מעיין)

 

9. תתייעצו עם מי שכבר עברו את זה, או נמצאות בתהליך כמוכן

 

אין חכמה כבעלת ניסיון, אז למה לא להתייעץ עם חברה טובה ונשואה שזוכרת את תכנון החתונה שלה לפרטי פרטים? היא יכולה לשתף אתכן בחוויות שלה ולתת לכן טיפים להמשך. הבונוס: היא גם מכירה אתכן ויודעת להתאים את הטיפ לאופי שלכן, כך שמדובר בעצה ממקום אישי ואמיתי.

 

באותה מידה, גם הקבוצה הסודית המהממת שלנו היא יעד שאתן חייבות לבקר בו ככל שתהיו עמוק יותר בתכנון החתונה. יש שם בנות בדיוק כמוכן, והן משתפות ומעלות לדיון נושאים שיכולים להיות רלוונטיים גם לכן. וכמובן שתוכלו להציף ולשתף ולשאול ותמיד תמצאו שם אוזן קשבת.

 

ידין

(צילום: ידין חסון)

 

 10. אל תשכחו לשלוח Save the date


עכשיו, כשההתחלה כבר מאחוריכן, אתן יודעות לאן נושבת הרוח ואפילו קבעתן פגישות עם כמה ספקים ותאריך כבר יש – זה בול הזמן לשגר לאורחים העתידיים שלכן Save the date כדי להבטיח שהם יגיעו לאירוע. גם אם יש עוד זמן עד אז, כדאי להקדים ולעשות את זה, כי לכו תדעו מי בדיוק מתכנן לטוס, למי יש עוד חתונה באותו היום ואיזה בני משפחה יגיעו מחו"ל ולפניהם פרוצדורה שלמה של הזמנת טיסות ומלון.

 

מארק מאמא

(צילום: מארק מאמא)

 

קחו נשימה עמוקה, וזה השלב שבו תוכלו לצלול פנימה, לתהחיל להיפגש עם ספקים ולהתחיל לסגור פרט אחר פרט את היום שלכן. ואל תשכחו - לאורך כל הדרך אנחנו כאן אתכן לרעיונות והשראה. גוד לאק!

 

מאת:כלות אורבניות