מאורסות? כל מה שחשוב לדעת על סגירת לוקיישן לעונת 2021 בצל הקורונה

03.11.20

בקבוצה הסודית שלנו אנחנו סופר מתורגלות במענה לפוסטים שמודיעים בהתרגשות "התארסתי! אז… מאיפה מתחילים?", וכמובן גם כתבנו במהלך השנים לא מעט מדריכים שנועדו להאיר לכן את הדרך בצעדים הראשונים של תכנון החתונה. 

 

והנה, דילגה לחיינו הקורונה, והתשובות לשאלה הפשוטה הזו קצת השתנו. אז קודם כל, אנחנו עדיין לגמרי מחכות לקיץ 2021, ובטוחות שהיו בו חתונות מהממות, בפורמטים שונים ומשונים. ושנית, לא נשאיר אתכן באי ודאות! מיד רצנו לאסוף לכן את המידע וחזרנו עם פרטים חשובים שאתן צריכות לדעת לקראת סגירת לוקיישן לחתונה בעונת החתונות של 2021, בצל הקורונה.

 

gallery 25

(צילום: חיים אפריאט // לוקיישן: צל החורש)

 

לפני שנצלול לפרטים חשוב לנו לציין שאם אתן בחיפוש אחר לוקיישן מתאים לחתונה שלכן בתקופה הזו, אתן יותר ממוזמנות להתייעץ איתנו בוואטסאפ. אנחנו כאן עבורכן לכל עניין! וכמובן - אנחנו ממליצות להתחיל את החיפוש בשיטוט בפינצטה שלנו, שם תמצאו מקומות שווים ביותר לכל סוגי האירועים.

 

אז מה הדברים שלא כדאי לפספס? פיי אטנשן:

 

חתימה על חוזה 

זהו השלב האחרון מול הגן אבל אנחנו מציינות אותו ראשון, מכיוון שהחוזה הוא המקום - במיוחד בימים אלה - בו חשוב שהכל-הכל יהיה מוסכם ומצויין. חשוב שתקפידו שהוא יכלול את התרחישים האפשריים, ומה המשמעות של כל תרחיש מבחינת ההסכם עם הגן. מה קורה אם ביום האירוע יש סגר ולא ניתן לקיים אותו? מה קורה אם ישנה הגבלה על כמות האורחים בשל הנחיות משרד הבריאות? חשוב שהכל יהיה מצוין שחור על גבי לבן, כדי למנוע חיכוכים.

 

gallery 2

(צילום: עידן חסון // עיצוב: עידו פריד // לוקיישן: ביער)

  

תשלום מקדמה 

רוב גני האירועים בארץ לוקחים מקדמה כדי לשריין לזוג את התאריך המבוקש על ידם, והיא מהווה מעין "דמי רצינות". יש בכך הרבה מאוד היגיון: הגן צריך להגן על עצמו ולהבטיח שהזוג לא יבריז ויסגור עם מקום אחר שמציע לו הנחה ברגע האחרון. כשזה נוגע לעונת 2021, כמעט כל גני האירועים הורידו את מחיר המקדמה שלהם בצורה משמעותית. הסיבה לכך ברורה. הסיכוי שלא ניתן יהיה לקיים את האירוע מסיבות שאינן תלויות באולם או בבני הזוג גדול היום הרבה יותר מבעבר.

 

gallery 16 4

(צילום: יוסי שטיינר // לוקיישן: הגבעה // עיצוב: Flowers Mood)

 

החזר מקדמה במקרה של ביטול 

פה מדובר בנקודה רגישה למדי, וחשוב לנו להראות את כל התמונה. קודם כל, חשוב לומר שבעונת 2021, תשלום על מקדמה במקרה של ביטול יהיה נמוך יותר מבעבר. כפי שציינו בסעיף שלמעלה, המקדמות מראש תהיינה נמוכות יותר, ובמקרה של ביטול עקב הקורונה, בחלק מהמקומות המקדמות ירדו עוד יותר (בעיקר אם קדמה לביטול דחיה של האירוע). לכל גן יש את הנהלים החדשים שלו שנולדו בעקבות הקורונה: חלק ידרשו מכם רק דמי טיפול. חלק תשלום מעט גבוה יותר שיסוכם מראש. וישנם גם כאלה שיסכימו להחזר מקדמה במקרה של ביטול.  

 

לכן, חשוב לדעת מראש מה גובה ההחזר שתקבלו מראש - אם בכלל - ואז לעשות את השיקולים שלכן.  בכל מקרה, החוזים החדשים לשנת 2021 של כל הגנים כוללים אפשרות של דחיה של האירוע ללא עלות, אפשרות לקיום האירוע תחת מגבלות שיוטלו באותה תקופה ומספר מועט של אורחים וגם - את הסכום עליו תאלצו לוותר (אם יש כזה) במקרה של ביטול. 

 

gallery 5

(צילום: עידן חסון // עיצוב: עידו פריד // לוקיישן: ביער)

 

למה הרבה גנים לא יתנו לכן החזרים? עוד לפני קיום האירוע מתקיימת לא מעט עבודה בגן: פגישות, טעימות, עמלות מכירה לאיש מכירות, מקדמות לקייטרינג, מקדמות לחברת הבר לשריון התאריך וגם - עלות שיווק של המקום. לא מעט הוצאות סביב החתונה שהגן ייאלץ לספוג. 

 

כמות אורחים בחתונה

ישנה שונות בין הגנים בנוגע לנושא כמות מינימלית של אורחים. ישנם מקומות בהם תוכלו לקיים אירוע קטן בלי בעיה (ורק תצטרכו להעלות את הסכום פר אורח), יש מקומות שלא יאפשרו (פשוט כי מדובר בהפסד לעסק) ויש כאלה שיציגו לכן כבר חוזים מותאמים למקרה בהם יהיה צורך בצמצום מספר האורחים. כלומר, גם אם תכננתן אירוע של 400 - 500 איש תקבלו הצעות מחיר לכמויות נמוכות יותר מראש, כדי שיהיה ברור מה קורה במקרה שהיה צורך להוריד בכמות האורחים בשל המגבלות. אנחנו ממליצות לכן כמובן לסגור מראש את כל הפרטים למקרה שתצטרכו להתחתן בקטן יותר. 

 

gallery 6

(צילום: עידן חסון // עיצוב: עידו פריד // לוקיישן: ביער)

  

הקפדה על התו הסגול ובדיקות מהירות

כדאי כמובן לוודא שהגן שומר על כל ההגבלות הנדרשות במסגרת התו הסגול, ושהמקום מאוורר ומחוטא לפני האירוע. אנחנו מאמינות שברגע שיש הנחיות מחייבות הגנים יקפידו לעמוד בהן, אבל לא מזיק לוודא ולהיות בטוחות. 

האם יש סיכוי שבכניסה לאירוע בקיץ 2021 תמצאו עמדת בדיקות מהירות? הגנים מבטיחים לאמץ מיידית את הטכנולוגיה המתקדמת שתהיה זמינה בקיץ הבא, והגורמים מטעם האולמות פועלים לקידום העניין, שיסייע להחזרת האירועים במתכונת דומה למה שהכרנו מהר יותר. 

 

אנחנו מקוות שעזרנו לכן עם כל הדיטיילז החשובים לקראת סגירת אירוע בעונת החתונות, וחולמות יחד אתכן שעונת 2021 תהיה שמחה עד השמיים, וגם - שגרתית ככל האפשר.

מאת:כלות אורבניות