סייב דה דייט: תאריכים שכדאי לשים לב אליהם לחתונה ב-2023

25.07.22

אם זה עתה התארסתן (יאי! מזל טוב), והתחלתן ממש לאחרונה את השלב הפרקטי של תכנון האיוונט, השאלה הראשונה שעלתה לכן ולפלאס וואן שלכן סביב תכנון האירוע היא הכי בסיסית שיש - מתי לקיים את החתונה? 

 

אז אם יש לכן כיוון לעונה ותקופה בשנה שבה הכל יקרה, לפני סגירת תאריך סופי, חשוב שתשימו לב לכמה תאריכים חשובים שבהם כדאי (או לא כדאי) להתחתן בשנה הקרובה. 

למה? ישנם אירועים גדולים שאולי לא שמתם לה אליהם, חגים, תאריכים בהם תוכלו למצוא מחירים מוזלים או כאלה שאסור על פי הדת להינשא בהם. עברנו למענכן על הקלאנדר השנתי, מירקרנו את התאריכים שכדאי להתעכב עליהם רגע, והרי הם לפניכן!

 

1

(צילום: איה ואבי צלמים


סתיו חגי תשרי: ראש השנה חל השנה ב-25 עד 27 בספטמבר 2022 (ראשון עד שלישי), כיפור ב-4-5 באוקטובר וסוכות מ-9 עד 17 באוקטובר 2022 - התאריכים הללו בטח בולטים אצלכן ביומן, אבל היינו חייבות לציין אותם. בימי החג ישנו איסור דתי להתחתן (כולל בחול המועד) אבל בגדול - חתונה באיזור החגים היא דווקא רעיון טוב. מזג האוויר עדיין לא קר ובאוויר יש תחושה של התחלה חדשה. מבחינת המחירים מדובר פה במיד-סיזן כך שהם נמוכים יותר מהקיץ. 

 

חן לוי

(צילום: חן לוי)

 

מעבר לשעון חורף: 30 באוקטובר 2022 - אם אתן מתחתנות בתאריך הזה שימו לב שזהו תאריך השינוי לשעון חורף, כדי למנוע כל מיני תקלות שקשורות לשינוי השעה. 

  

בחירות: 1 בנובמבר 2022, יום שלישי - הדעות חלוקות אם זהו יום שכדאי להינשא בו או לא (לא כולם תמיד הכי הפי דווקא ביום הזה) אבל חשוב שתשימו לב לכך שמדובר ביום חופש לכל דבר. גם ביום שלפניו נחמד לקיים חתונה, כי אתן זוכות במחיר של יום ראשון, מרוויחות וייב של חמישי. 

 

אירועי המונדיאל: רבע גמר: 10-9 בדצמבר, חצי גמר 14-13 בדצמבר. גמר 18-17 בדצמבר 2022 - גמר המונדיאל אמנם יוצא בשישי ושבת, ימים שבהם פחות נהוג לקיים חתונה בערב, אבל שימו לב שלא לקבוע בטעות את החתונה על התאריכים הללו בדיוק, ולהתבאס שרבים מהאורחים לא מרימים את האף מהנייד. 

 

חורף

 

חנוכה: 25-18 בדצמבר 2022, ראשון עד ראשון - רק נגיד כמה יפות הן חתונות שבהן יש שפע של נרות. מאוהבות בזה.

 

אורי כרמי

(צילום: אורי כרמי)

 

סילבסטר: 31.12.22 יום שבת - חתונה במוצ"ש היא סוגיה השנויה במחלוקת (יש שחוששות שהאורחים יחתכו מוקדם כדי שלא להגיע עייפים לעבודה), אך יש לכן כאן הזדמנות לחגוג בערב שגם כך מוקדש לחגיגות. חתונה ב-1.1.23 היא גם אופציה נחמדה, מה גם שמדובר ביום ראשון ובעונת החורף כך שהמחיר יהיה נוח יחסית. 

 

2.3.23: אתן סאקריות של תאריכים מיוחדים? שווה לשקול את התאריך הזה, שיוצא גם ביום חמישי, וגם סוג של סיפור חמוד לנכדים (ויהיה הכי קל לזכור אותו פוראבר אנד אבר. אין תירוצים). 

 

עידן חסון

(צילום: עידן חסון)

 

ט"ו בשבט: 6 בפברואר 2023, יום שני - החג הכי פחות מוערך בקאלנדר. חובבות הטבע יכולות לראות בו הזדמנות לחתונה הכי מחוברת לסביבה.  

 

ולנטיינס: 14 בפברואר 2023 - הוולנטיינס יוצא השנה ביום שלישי. אם אתן מחפשות תאריכי חורף באמצע שבוע, זו הזדמנות לעשות זאת ביום סמלי ואולי גם תוכלו למצוא מקום בלוקיישן החלומות שלכן במחיר טוב, בזכות היום והעונה.  

 

פורים: 7-6 במרץ 2023 - גם פורים יוצא השנה באמצע השבוע, בימים שני ושלישי. גם כאן מדובר בחג שיש בו איסור דתי להתחתן, אבל אם יש לכן פלאן של חגיגת תחפושות מטורפת וקרנבל עדלאידע. התאריכים האלה יכולים לשבת לכן בול. 

 

שני צדיקריו

(צילום: שני צדיקריו)

 

אביב פסח: 13-5 באפריל 2023 (סדר פסח ב-5.4) - גם כאן תקף נושא האיסור על חתונה דתית בחג, וקחו את זה מכאן לאן שתרצו:)

 

מעבר לשעון קיץ: 24 במרץ 2023 יום שישי - כפי שציינו לגבי המעבר לשעון חורף, במקרה של אירוע ביום הזה כדאי לשים לב ולהיערך בהתאם (עם אקסטרה שעון מעורר. למשל). 

 

ספירת העומר: 6 באפריל עד 25 במאי 2023 - בתקופה הזו ישנו איסור על חתונה דתית, כך שאם לא חשוב לכן לקיים חתונה כזו, זה זמן שבו אתן יכולות לשריין לוקיישן במחירים נמוכים יותר. שימו לב שבתקופה הזו ישנם כמה ימים שבהם מותר להתחתן: ראש חודש אייר (יוצא ב-2023 ב-22 באפריל, יום שבת), ל"ג בעומר שיוצא השנה ביום שלישי, 9 במאי (על פי האשכנזים), יום ירושלים שיוצא השנה בשישי 19 במאי והתקופה שבין י"ט באייר עד כ"ט באייר  – 10 עד 20 במאי (על פי הספרדים). 

 

מאמא עיצוב פלאוור

(צילום: מארק מאמא

 

יום השואה: בתאריכים 18-17 באפריל 2023 - אנחנו בטוחות שאין סיכוי שתפספסו, ובכל זאת חייבות להזכיר. 

 

יום הזיכרון ויום העצמאות: 25 באפריל (יום הזיכרון) ו-26 באפריל (יום העצמאות) 2023 בימים שלישי ורביעי - ממש לאחרונה היה אצלנו בקבוצה דיון בסוגיית חתונה ביום העצמאות. כשהפלוסים הברורים הם יום חופש, אפשרות לחתונה גם בשעות אחר הצהריים ואווירת חג שמחה. המינוסים הם פקקים ועייפות מהבילוי של ליל אמש. כך או כך, שווה לזכור את התאריך. 

 

חיים אפריאט עצמאות

(צילום: חיים אפריאט)

 

ליגת האלופות: חצי גמר: 10-9 במאי, 17-16 במאי. גמר: 10 ביוני 2023 - אטנשן ליידיז, כדאי להיות מודעות לכך שאלה תאריכים שאולי יהיו בעייתיים. שווה לבדוק כמה מכורים לנושא יש אצלכם במשפחה או בחבר'ה. 

 

מצעד הגאווה: יום שישי ביוני 2023 - עדיין לא ידוע לנו התאריך המדוייק שמתפרסם לרוב קרוב יותר למועד, אבל אם אתן מתכננות חתונה בשישי ביוני שווה לבדוק שהאירועים לא מתנגשים, בעיקר אם מדובר בחתונה בתל אביב, מכיוון שהמשמעות היא פקקים לא נעימים. 

 

קיץ

בין המצרים: 27-6 ביולי 2023 - גם זו תקופה בה יש איסור על חתונה דתית, עם אותן המשמעויות כמו בתאריכים שהזכרנו קודם לכן. התקופה מסתיימת בצום 9 באב שחל -2023 ב-27.7, יום חמישי. 

 

איה ואבי

(צילום: איה ואבי צלמים

  

ט"ו באב: 2 באוגוסט 2023, יום רביעי - נסיים את לוח השנה שלנו עם התאריך הרומנטי הזה, שיוצא גם ביום לא רע בשבוע. יום טוב לחגיגות!

 

אל תשכחו לעבור על הכתבה לפני בחירת התאריך שלכן, ואם פספסנו יום חשוב - ספרו לנו. מזל טוב!

מאת:כלות אורבניות
פרויקט מציאות מדומה יצא לדרך
באיזה איזור בארץ? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
מה הסגנון? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
כמות אורחים משוערים? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)