סוף סוף התשובות: כמה עולה כל דבר בעולם החתונות?

01.01.21

כלות טו בי? בטח תסכימו איתנו שחווית תכנון חתונה לא דומה לאף חוויה אחרת. היא רווית התרגשויות ופרפרים, אבל גם סוג של קפיצה אל הלא נודע. ואנחנו לא מדברות פה על חיי הנישואין. אנחנו מדברות על ליקוט המידע על כל מה שצריך כדי להרים את האירוע שאותו אתן רואות בוויז'ן המוקפד שלכן. כאשר אחד הנעלמים הגדולים בתהליך הזה הוא דווקא אחד החשובים ביותר שבהם - המחירים. זוהי בדיוק הסיבה שאתן פשוט חייבות להכיר את סקר המחירים שלנו, ורצוי כמה שיותר מוקדם בתוך תהליך הפלאנינג של היום הגדול שלכן. 

 

למה בעצם? כשאנחנו מגיעות לרכוש פריט בייסיק כמו גביע קוטג' (כן, תהיו איתנו שניה) אנחנו יודעות פחות או יותר מה המחיר, ויכולות להשוות בין רשתות שיווק שונות. וכשזה מגיע לפרטים הנוגעים לחתונה כמו מחיר מנה, שמלה או די.ג'יי - קשה להגיע למידע על המחיר הממוצע בשוק, וביחס אליו - מה נחשב יקר ומה נחשב למחיר זול. 

 

אבל אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!  בזכות סקר המחירים המבוסס על דירוגים של כלות מהקבוצה הסודית המושלמת שלנו, הצלחנו להגיע למחירים ממוצעים של כל ספק בעולם החתונות, כולל מחירים של ספקים ספציפיים. כן, לא ברור איך אנשים התחתנו לפני זה, אנחנו יודעות…

 אז קחו נשימה עמוקה, ובואו איתנו לצלול לתוך עולם מופלא של מספרים:

 

לוקיישן 

הלוקיישן הנכון הוא הבסיס לכל, ולכן הוא סופר חשוב בתהליך התכנון. כולנו רוצות למצוא את המקום הכי מוש, זה שנרגיש את הקליק ברגע שנראה אותו, ונדע שהוא האחד. אז כמה זה יעלה לנו בחתונה של 300 - 400 מוזמנים? 

new place(צילום: עידן חסון // לוקיישן: אהובת הספן)

 

בגדול ניתן לומר שמחיר מנה בלוקיישן תלוי במספר האורחים שלכן, בעונה בה תתחתנו ובאזור בארץ בו תתקיים החתונה. עם זאת, נושא המחיר למנה הוא אחד הדברים הכי חמקמקים בתמחור חתונה, מכיוון שיש הרבה מאוד פרמטרים שמשפיעים עליו. אפילו בתוך לוקיישן עצמו ישנם הבדלים גדולים בין חתונת קיץ לחורף. הגוד ניוז? אם ננעלתן על לוקיישן שמעבר לתקציב, יכול להיות בשינוי תאריך, יום בשבוע או כמות אורחים תוכלו כן להרשות אותו לעצמכן. 

 

איפור-שיער

בין אם אנחנו חולמות על לוק פייתי ועדין ובין אם הקרדשיאנז הן מקור ההשראה שלנו: כולנו רוצות את הגלאם סקווד מהאגדות. אז כמה נשלם על התענוג?

 new head

(צילום: רותם לבל // איפור ושיער: עדי סולומון // שמלה: אניה פליט)

 

מה שמשפיע על המחיר במקרה הזה הוא המיקום בארץ והניסיון, השם והמוניטין שצברה אותה ספקית (או ספק) האמונים על המראה שלנו בביג דיי. 

 

שמלה

היא מבטאת יותר מכל את הכלה שאנחנו: קלאסית או טרנדית, מלאת דיטיילז או חלקה, צמודה או אוורירית - ואולי היא כל אלה יחד. אז כמה נשלם על האחת שלנו? 


new gown

 (צילום: רותם לבל // שמלות: גליה להב // איפור: מור ז׳יבליק // שיער: אלונה בל)

 

מה שמשפיע על מחירי השמלות הוא כמובן היוקרה של המעצב/ת ואיכות התפירה. אתן יכולות לשלם פחות גם אצל המעצבים הכי נחשבים אם תבחרו בשמלה להשכרה, בשמלה מקולקציות קודמות או ברכישה במסגרת יריד או מכירה מיוחדת. 

 

די.ג'יי

האישה או האיש שאחראיים על הוויבים בחתונה, על רחבה סוערת ומלאה, ועל כך ששלב הפיזוזים וההרמות של הערב יהיה בלתי נשכח פוראבר. ומה זה אומר מבחינת מספרים?

 

new sound (צילום: מאמא צלמים // עיצוב ומיתוג: שירן אטד // שמלות: גליה להב)

 

מה שמשפיע על מחירי הדי.ג'ייז הוא גם השם והניסיון, אך גם למיקום בארץ ולעונה בשנה יש השפעה על מחיר הסופי. 

 

צילום סטילס

כל אחת מהקטגוריות כאן חשובה כדי שתהיה חתונה מהממת, אבל הצלמים הם אלה שימצאו את הזווית הנכונה והפילטר המתאים כדי לגרום לה להיראות גורג'ס גם בתמונות. כמה זה עולה? אלה טווחי המחירים לחבילה הכוללת שני צלמי סטילס ושלושה אלבומים.

 

new cameramanצילום: מאמא צלמים

 

מה משפיע על המחירים? בדומה לספקים אחרים שהזכרנו, מוניטין וביקוש גבוה לצלם מסוים יעלה את מחירו בשוק. לאלה מצטרפים ייחודיות סגנון הצילום, וגם עונות השנה והמיקום בארץ משחקים תפקיד כאשר כרגיל - בחורף ומחוץ למרכז תשלמו בטווחים הנמוכים יותר.  

 

צילום וידאו

את הסטילס משלים הווידאו, שמספק את המזכרת האולטימטיבית מהרגעים הכי מרגשים ביום שלכן.


new vcr צילום: דריה גלר

 

בדומה לספקים אחרים שהזכרנו, מוניטין וביקוש גבוה לצלם מסוים יעלה את מחירו בשוק, אך גם עונות השנה והמיקום בארץ משחקים תפקיד כאשר כרגיל - בחורף ומחוץ למרכז תשלמו בטווחים הנמוכים יותר.  

 

מנהל אירוע חיצוני

בשנים האחרונות נהיה מקובל להביא מנהל כזה מטעם בני הזוג שידאג שהכל יתקתק מול האולם או הגן הנבחר. מה המשמעות הכלכלית?
new prod

(צילום: מורן מעיין // עיצוב: בריידזילה)

 

כאן כמובן ישפיע על המחיר הניסיון של אותו מנהל או מנהלת והסמכויות שהוא או היא מקבלים סביב האירוע. 

 

 

אטרקציות ומתנות לאורחים 

ישנן אטרקציות שונות ומשונות שניתן לתבל בהן את האיוונט שלכן, כאשר הקלאסיים שבהם הם צילום מגנטים, אטרקציות לרחבה, פרחים, בלונים, עוגות וכמובן - כל נושא המתנות לאורחים, שהפך כבר למאסט כמעט בכל אירוע. אז כמה מקובל להוציא על כל אלה? 

new arצילום: מאמא צלמים

 

המחירים כאן תלויים בסוג האטרקציה וברמת האיכות. אטרקציות או מתנות הכרוכות בעבודה רבה או חומרים יקרים כמו פרחים או עוגות עשויים לעלות יותר. וכמובן - תלוי גם בכמות האטרקציות באירוע אחד. 

 

זהו, עכשיו כשיש בידכן את כל האינפו, זה הזמן להתחיל לתכנן לפרטים את הביג דיי שלכן! תוכלו למצוא מידע נוסף בסקר המחירים המלא, ואל תשכחו שמה שחשוב באמת זה להיות רגועות, ולנסות ליהנות במקסימום מכל שלב ושלב בתהליך. 

מאת:כלות אורבניות