לסביבה באהבה: כך תהפכו את החתונה שלכן לאקו-פרנדלי

27.11.22

המודעות ההולכת וגוברת לשינויי אקלים היא כבר מזמן לא עניין לפוליטיקאים ואקטיביסטים בלבד. היא נכנסת לכל בית ומשפיעה ישירות על החיים של כולנו. הסביבה חשובה לנו ואין זמן טוב יותר להראות לה אהבה מאשר בביג דיי שלכן שהוא מלכתחילה חגיגה של אהבה ענקית.

אז נכון, לא כולנו יכולות להיות לוחמות למען איכות הסביבה, אבל כשזה מגיע לכדור הארץ, כל אקט, ולו הקטן ביותר - הוא בעל משמעות. אז החלטנו להביא לכן חמישה טיפים, או חמש דרכים ליתר דיוק, באמצעותן תוכלו להפוך את האירוע הפרטי שלכן לקצת יותר אקו-פרנדלי.

ראיתן משהו שמתאים לכן לאמץ? הידד! הסביבה מודה לכן.

היכנסו לעולם החדש (והמדהים!) של בשר חדש עם רידיפיין מיט

כיום כבר לחלוטין ברור שצמצום צריכת בשר היא ה-דרך להשפיע על מצב האקלים, ומצד שני - בחירה בחתונה ללא בשר מצריכה מאיתנו לא מעט אומץ. החדשות הטובות הן שהתחום מתקדם בצעדי ענק, ואנחנו ממש מתרגשות לספר לכן שמצאנו פיתרון מושלם שיעזור לכן להגיש בשר, בלי בשר! כן, כן.

 

675 1020

 (צילום: אסף קרלה)

 

WhatsApp Image 2022 11 24 at 13.59.03

 (צילום: אמיר יעקובי)

   

הכירו את רידיפיין מיט, שמייצרים בשר- חדש, ללא רכיבים מן החי, באיכות פרימיום, עם דגש על חווית הטעם. החברה עובדת עם חלק מהשפים והמסעדות המוכרים בישראל ובעולם (חיים כהן, רותי ברודו, מרקו פייר וויט, רון בלאו ועוד) לחברה מוצרים רבים (כולל נתחים ובשר מפורק!) שמעניקים לכל אורח חוויה בשרית מושלמת מבלי להתפשר על טעם מרקם וארומה של הבשר המוכר והאהוב.

 

WhatsApp Image 2022 11 24 at 13.59.03 2

(צילום: אמיר יעקובי)

  

WhatsApp Image 2022 11 24 at 13.59.03 4 

WhatsApp Image 2022 11 24 at 13.59.03 5

 

איך אתן יכולות לשלב אותם בחתונה שלכן? כדאי לבקש מגן האירועים שבו אתן מתחתנות להגיש רידיפיין מיט. ישנה גם אפשרות להוסיף עמדה מגניבה של החברה, שתוסיף טאץ' קולינרי מיוחד.  אם יש לכן אפשרות לבחור קייטרינג בעצמכן, שווה ללכת על אחת שעובדת עם רידיפיין מיט (כמו ארז וחנן, קבוצת הטרמינל, עץ השדה, קייטרינג איילה, מטבח מקומי או שף רוסלן). מדובר כאן בבשורה של ממש בעינינו, כי זו דרך לעשות שינוי משמעותי, מבלי להתפשר על טיב האוכל בחתונה - מה שממש חשוב לכולנו. לגמרי שווה ללכת על זה. רוצות להצטרף למהפכה?

 

 

בחרו הזמנות מנייר ממוחזר או ותרו על הדפסה
עיצובי הזמנות מקוריים ויצירתיים הם חלק גדול מהכיף שבתכנון חתונתכן, אך ישנן דרכים להפוך את ההזמנות שלכן לחברות טובות של כדור הארץ. איך תעשו זאת? נסו לכוון להזמנות העשויות מחומרים ממוחזרים. וזה נכון גם לסייב דה דייט, תפריטים, כרטיסי תודה - וכל מוצר נייר שהוא חלק מהחתונה שלכן. ישנם מוצרי נייר ממוחזרים מהממים ומלאי סטייל כך שבגזרה הזאת אתן לגמרי מסודרות.

 

חיים אפריאט

(צילום: חיים אפריאט)

 

מי מכן שמוכנות לוותר לחלוטין על הטקסיות של שליחת הזמנות נייר, יוכלו לשלוח הזמנות אלקטרוניות. מעבר לחיסכון הכספי, גם הסביבה תודה לכן על היעדר בזבוז הנייר. הזמנות באימייל או בהודעת טקסט ממש - אבל ממש - לא חייבות להיות משעממות. להפך! הן מציעות לכן אפשרות לוידאו, אנימציה, פופ-אפ מצחיק, משהו שהזמנה רגילה לא יכולה להציע.
gallery 17  

עוד בונוס להזמנות אלקטרוניות הוא העובדה שאורחים יכולים לאשר את השתתפותם באופן מיידי. מי אמרה שתי ציפורים ולא קיבלה?

אם אתן הולכות על הזמנות רגילות, דאגו שהאורחים שלכן יוכלו למחזר אותן. בקשו ממי שמעצב לכן את ההזמנה לא לעשות שימוש בחומרים כמו גליטר או דבק או כל דבר שיהפוך אותן לבלתי-ניתנות-למיחזור. אם חשוב לכן להעלות מודעות, אתן לחלוטין יכולות להוסיף שורה קטנה בתחתית ההזמנה או בצידה האחורי בה אתן מבקשות מהאורחים למחזר את ההזמנה לאחר החתונה.
  

השתמשו בכוח הקהילה בבחירת השמלה
טוב, אז הגענו לנושא רגיש במיוחד - הלבוש. יש מספר דרכים בהן ניתן לנקוט על מנת להפחית את האימפקט הסביבתי שלנו על ידי בחירה בגדים חכמה, אבל שמלת הכלה היא ככל הנראה החלק הכי מרגש וחלומי עבורכן, אז ראו זאת כהצעת הגשה בלבד. ישנם גם טיפים קטנים יותר שאפשר לאמץ שלחלוטין יסייעו לסביבה ולא יצריכו מכן לוותר על אף פנטזיה אופנתית.

hello may

(צילום: Hello May)

 

בשרשור החודשי בקבוצה הסודית שלנו יש המון כלות שמוכרות או מעבירות הלאה את השמלות המהממות שלהן, וזו דרך אחת שבה תוכלו למצוא את האחת שלכן, ולשמור על הסביבה על הדרך.

 

עוד אפשרות היא לבחור בגדים שתלבשו שוב. לחתנים זה כמובן קל יותר לביצוע. אבל אם אתן פחות בעניין של שמלת כלה ביי-דה-בוק, אתן לחלוטין יכולות ללכת על שמלה לבנה מגניבה שאתן יודעות שתעשו בה שימוש חוזר. זה נכון גם לגבי הנעליים או הסנדלים שתבחרו.

gallery 28

(צילום: Green Wedding Shoes)

 

רוצות שמלה חד פעמית וכלתית במיוחד? שמלות וינטג' יכולות להיות בחירה מעולה, מיוחדת ומלאת סטייל, אם אתן פחות בעניין של אולדיז אבל עדיין רוצות לגלות מודעות סביבתית בבחירת השמלה שלכן - פשוט לכו על שמלה מיד שנייה. אם אתן רוצות לקחת את המחויבות שלכן לסביבה צעד אחד קדימה, תוכלו לבחור מלכתחילה שמלה מבדים ידידותיים לסביבה שתהליך הייצור שלה אתי ומוסרי.

  

עצבו עם אפשרות לשימוש חוזר
עיצוב האירוע והנראות שלו הם מה שאנשים נוטים לזכור יותר מכל דבר אחר בחתונות, וגם הוא לגמרי יכול להיות מתוכנן ברוח המודעות הסביבתית. אז איך עושים את זה?

אפשר להתחיל בשימוש בחפצים מסוימים למטרות מרובות - לרוב ניתן לעשות זאת על ידי הפיכת אלמנטים עיצוביים מהאירוע למתנה שהאורחים לוקחים הביתה בסופו. פתרון ידידותי לסביבה, פוטוגני ומקסים. גם כאן אתן יכולות להיעזר בקבוצה הסודית שלנו, ולמצוא בה פריטים שבנות הקבוצה מעבירות הלאה מהחתונה שלהן. 

 

רוצות לקחת את זה צעד נוסף קדימה? אתן יכולות לבחור בפרחים שגדלו במשקים או גינות אקולוגיים ולסדר אותם (או לבקש מהמעצבת שלכן) בכלים, אגרטלים או צנצנות שכבר ברשותכן או שליקטתן ממכרים, חברים או חנויות וינטג'.

יוסי שטיינר פלאוור מוד

(צילום: יוסי שטיינר // עיצוב: Flower's Mood)


תום סיימון גליתא(צילום: תום סיימון // עיצוב: סטודיו גליתא)

 

ואם בחנויות וינטג' עסקינן, שווקי פשפשים למיניהן, ומכירות חצר ויד שנייה הן לגמרי המקומות למצוא אוצרות שיכולים לזכות לחיים מחודשים כחלק מעיצוב החתונה שלכן. כלי אוכל, בוצ'רים, קנקנים, פסלונים, תיבות או קופסאות - באמת שאין לזה סוף. ואם תתמקחו בחכמה גם תתרמו לסביבה וגם תחסכו לא מעט על עיצוב. שלא לדבר על המקוריות שתבליט את האירוע שלכן.

gallery 4(צילום: מארק מאמא)

איה ואבי

(צילום: איה ואבי צלמים)

 

ועוד טיפ קטן: גם בקבלת הפנים, גם בדרך לחופה וגם על השולחנות - נרות, נרות, נרות! הם רומנטיים, יפים, ריחניים ומעניקים תחושה אינטימית ונעימה. אך יותר מכל - הם חוסכים בחשמל.


חשבו מראש על נושא ההסעות

אם יש לכן אורחים שמגיעים ממקומות מרוחקים יחסית מהלוקיישן של החתונה, כדאי לארגן הסעות שיחסכו להרבה מהם להוציא את הרכב הפרטי שלהם, ויצמצמו את הנזק לסביבה. הבונוס: הם גם יוכלו לשתות ולהרים עד השעות הקטנות... עוד אופציה מעולה היא קבוצת וואטסאפ ייעודית לטרמפים, כך שהאורחים שלכם יוכלו לנסוע יחדיו ולהתיידד על הדרך. מי יודעת? אולי אפילו יצאו מהחיבורים האלה כמה שידוכים, והופ - שריינתן מקום בגן עדן. 

 

תום סיימון

(צילום: תום סיימון)

 

גיל ורון

(צילום: גיל ורון
 

ותרו על קשקושים לרחבה ובחרו מתנות לאורחים עם ערך מוסף

על אלמנטים עיצוביים שיכולים לתפקד כמתנות לאורחים כבר דיברנו, אבל ישנן עוד דרכים ללכת על גיב-אוויז שעושים טוב לסביבה ולחברה. אנחנו ממליצות בחום לוותר על הקשקושים לרחבה, במיוחד אלה שעשויים מפלסטיק. אל דאגה, האיוונט שלכן יהיה עדיין הכי שמח שיש:)

 

כיוון שאנחנו מאוד אוהבות הוא מתנה שהיא תרומה לקהילה בשם האורחים שלכן. דרך אחת היא להעניק מתנות המיוצרות על ידי חניכים במוסדות או כפרים שונים כשההכנסות הן קודש לרווחתם. כאן תוכלו למצוא כמה ארגונים מקסימים כאלו. 

 

עידן חסון סדנת שקמים

(צילום: עידן חסון // מתנות לאורחים של סדנת שקמים)

 

מעבר לכך, אתן יכולות ללכת על מתנות שנותנות ישירות חזרה לטבע. שקיות זרעים ממותגות, למשל, יאפשרו לאורחים שלכן לקבל מתנה שיוכלו לגדל בעצמם, שתמיד תזכיר לכם את החתונה שלכן ותמשיך את המעגל של אימא אדמה. גם עציצי תבלין או סוקולנטים הם בחירה פופולרית וירוקה. עוד אופציה מגניבה היא ללכת על מתנות DIY כמו ריבת ביתית או חליטות תה בצנצנות (לשימוש חוזר כמובן) או סבונים ריחניים מהממים בעבודת יד. 

מארק מאמא סתיו אגם

(צילום: מארק מאמא // עיצוב: סתיו אגם)


gallery 10(סבונים בעבודת יד של המרקחה)

דרך נוספת היא ויתור על מתנות ממשיות: דאגו שיהיה שלט או כרטיס שיספר לאורחים שלכן שבמקום לשלוח אותם הביתה עם גודיז, החלטתם לתרום למטרה או מטרות טובות בשמם כהכרת תודה על השתתפותם באירוע. תוכלו לבחור כמה ארגונים וצדקות לתרום להם ובאירוע עצמו לדאוג שיהיה מידע נגיש לאורחים אשר מעוניינים לדעת לאן המתנה שלהם הולכת וכמה טוב היא עתידה לעשות למישהו שבאמת צריך אותה.

אז נכון, לא כולנו נהיה גרטה ת'ונברג בגלגול הזה, או בכלל, אבל כמה בחירות קטנות יכולות לעשות הבדל עצום. ואם כבר אנחנו חוגגות יום שכולו נתינה, מחויבות ואהבה - בואו נראה גם קצת מהן לסביבה.

 

מאת:כלות אורבניות
פרויקט מציאות מדומה יצא לדרך
באיזה איזור בארץ? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
מה הסגנון? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
כמות אורחים משוערים? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)