לא נרדמות? 10 טיפים לשינה מעולה לפני החתונה

27.05.18

פעם אחת זה חלום על כך שהשמלה הולכת לאיבוד, בפעם אחרת מדובר בסיוט לפיו חצי מהאורחים לא מגיעים ובפעם נוספת אתן מתעוררת בבעתה לאחר שחלמתן שכל האוכל בבופה נגמר. התקופה שלקראת החתונה מאופיינת בלילות לבנים, במיוחד ככל כשהיום הגדול מתקרב, כשלפתע אנחנו מוצאות את עצמנו קמות באמצע הלילה, מוטרדות מאינספור פרטים ותכנונים.

 

הבאסה הכי גדולה היא כמובן לא להירדם בלילה שלפני (זה בסדר, זה קורה כמעט לכולן), שכן חודשים תכננתן את הערב הגדול, חשבתן על כל פינה, התאמתן כל קשית לבקבוקון אישי, מיתגתן את בועות הסבון ובחרתן בקפידה כל צהלול וצהלול. אז מה, זה הזמן לנדודי שינה? הכי לא! 

 

אספנו לכן 10 טיפים משובחים, שאינם כוללים ספירת כבשים בשום שלב, שיעזרו לכן לישון מעולה בתקופה הלחוצה הזו ובלילה שלפני. לכן רק נותר ללבוש פיג'מה מפנקת ואולי גם כיסוי עיניים.

 

1. כתבו על דף את כל הדברים שמטרידים אתכן רגע לפני השינה

 

רגע לפני שאתן הולכות לישון כתבו על דף את כל הדברים שעולים לכן לראש ומטרידים אתכן, כאלה שאתן חוששות שתשכחו לטפל בהם או שסתם מעיקים עליכן באופן כללי. אקט הכתיבה על הדף יוסיף לתחושת השליטה בסיטואציה ובעיקר יעזור לכן לקדם "ראש נקי" בדרך לשנת לילה מתוקה.

 

gallery 1

(צילום: רותם לבל)

 

2. היעזרו בבן או בת הזוג כדי להירגע

 

נצלו את העובדה שנמצא או נמצאת לצידכן מי שאתן הכי אוהבות בעולם - שתפו והתייעצו עם בן או בת הזוג שלכן לגבי הכל, אנחנו מבטיחות שהשיתוף יוריד לכן את המועקה מהלב. גם אם לא ב-100%, אז במינון כזה או אחר. 

 

3. הרחיקו את הסמארטפון מחדר השינה

 

האורות שבוקעים מהמכשיר, גם אם תחלישו את התאורה, עלולים לפגוע בשינה שלכן וביכולתן להירדם בקלות, אז לפני השינה פשוט התרחקו מהאינסטגרם והוואטספ – לפחות עד לבוקר.

 

4. אל תיקלעו ללופ של מחשבות סביב כך שאינכן נרדמות

 

שכן זו כמובן נוסחת הקסם למעגל אינסופי של חוסר יכולת להירדם. במקום להיות מוטרדות מכך שטרם נרדמתן, נסו לנהל מחשבה אחרת שתסיח את דעתכן – כמו למשל לתכנן ממה יורכב הפלייליסט לחתונה.

 

gallery 2

(צילום: רותם לבל)

 

5. זכרו שכולן חוות סיוטים וקשיי שינה בתקופה שלפני החתונה

 

לא, אתן ממש לא המצאתן את הקונספט, וזה שאתן שרויות תחת לחצים שמעיבים לכן על השינה זה לגמרי מובן. אך כדי לא להוציא את הסיפור הזה מפרופורציות, שננו לעצמכן את המשפט "מה כבר יכול לקרות?", אבל השיבו לו ברצינות. האם זו סיבה להכניס את הגוף והנפש למתח ולחצים מיותרים?

 

6. אל תנסו להירדם בכל מחיר

 

אתן ממש לא עייפות? נסו לצפות בפרק נוסף של הסדרה האהובה עליכן או לקרוא עוד כמה עמודים בספר כלשהו. הרי אם אתן ממש מרגישות נמרצות וערניות, כנראה שלא תירדמו ברגע, ואז השהייה במיטה רק תתסכל אתכן יותר.

 

7. זכרו שלא רק אתן אחראיות לכך שהחתונה תהיה מוצלחת

 

יש עוד הרבה אנשים שיעזרו לכן בדרך, אז למה אתן מרגישות שהכל על כתפיכן הצרות? שחררו קצת, וזכרו שכמעט כל כלה בסופו של יום מתארת כי האירוע עובר כל כך מהר ולכן חשוב ליהנות מתקופת ההכנות – שהופכת בסופו של יום לחלק משמעותי בחוויות החתונה עצמה.

 

8. אל תאפשרו לתכנוני החתונה להשתלט על כל חלקה בחייכן

 

ההתעכבות על דיטיילז היא מבורכת ובאופן כללי מתכון מנצח לאירוע גלאמי ושיקי, אבל כמו בכל דבר אחר בחיים: פרופורציות. אל תתעסקו 24/7 בחתונה כשאתן מנסות לתכנן בדיוק את גוון הליפסטיק או באיזו זווית יהיה מרוח האייליינר. יש מספיק ספקים מוכשרים בחתונה שזו המומחיות שלהם, ולפחות היכן שאפשר, שחררו וסמכו עליהם – ובאופן הזה נקו את המחשבות המיותרות לפני השינה.

 

gallery 3

(צילום: רותם לבל)

 

9. עסקו בפעילות גופנית באופן שגרתי

 

כן, גם בתקופה עמוסה של תכנון החתונה, רצוי להמשיך בשגרה בכל הקשור לאימון גופני – מה שיוביל, באופן טבעי, לאיזון הלחצים בחייכן. מה גם ששגרת אימון גופני תורמת להירדמות בלילה, שזה בכלל טוב.

 

10. והכי חשוב – אל תילחצו אם אתן לא מצליחות להירדם בלילה שלפני

 

נכון, זה הכי מלחיץ בעולם, לחשוב שאחרי כל הטרחה והתכנון המאסיבי שנמתח על פני חודשים שלמים, בסוף תגיעו מנומנמות ומותשות לחתונה שלכן, כשבקושי תצליחו לתפקד ולא יהיה לכן כוח להצטלם, לומר שלום לאורחים או לרקוד על הרחבה... נראה לכן?! יהיה בסדר בכל מקרה – מה, מתישהו בחייכן נתקלתן אי פעם בכלה עייפה? וזה לא שאתן הראשונות שלא הצלחתן להירדם בלילה שלפני, תהיו בטוחות.

 

אז אל חשש, בכל מקרה, מה שלא יהיה, עם כמות האדרנלין והאהבה בגוף באירוע עצמו – תצליחו לתפקד פשוט פרפקט.

 

מאת:כלות אורבניות
תגיות: