פסקולים יוצאים מן הכלל

10.11.15

בכל פעם שיצרנו הפקה חדשה, אחד השלבים הכי מסקרנים בה היה שלב הכנת הוידאו, או יותר נכון, עריכת הוידאו. יצא לנו לעבוד מול נבחרת מדהימה של אנשי מקצוע מתוך הפינצטה שיצרו את הסרטונים היפים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. כחלק מתהליך העבודה, נחשפנו לחשיבות בחירת הפסקול עבור הסרטון וגילינו כי פעמים רבות, הפסקול הוא זה שמכתיב את הטון לעריכה ולסרטון כולו.

 

צילום:מושיקו טישלר

 

ככל שתעשיית הוידאו ממשיכה להתפתח ולהדהים אותנו כל פעם מחדש, גם על הבחירות המוסיקליות שמים דגש חשוב. אנו עדות לאחרונה לטרנד חדש: בחירת פסקולים לא שגרתיים, יוצאים מן הכלל להגדרתו ואנו מאמינות שמכאן הכל מתחיל וזה הפלייליסט הלא שגרתי שמאפשר לצאת מהקופסא וליצור סרטונים יפיפיים באמת. פנינו לכמה כוכבים מתוך הפינצטה שלנו כדי שייספרו לנו עוד קצת על השילוב הזה שבין ההיילייטס לפסקול שמלווה אותם.

 

 

גם פסקולים בשפה זרה הם טרנד חזק באופן ספציפי וניתן לראות דוגמא מצוינת לכך בסרטון של עדי וליאור, מעשה ידיו של מושיקו טישלר. הפתיח של הסרטון בונה אצלנו ציפייה לקראת העתיד לבוא ואילו השפה הצרפתית עוטפת את הסרטון בצורה נעימה ומאפשרת לנו לשקוע בתוך הסיפור של בני הזוג.

 

 

Monocle מחדדים את הנקודה הזו אפילו יותר והם מספרים שאם ברוב המקרים ההשראה לעריכת סרטון היא ממקור ויזואלי כלשהו, אצלם המוסיקה היא מקור ההשראה האולטימטיבי. הם מספרים כי אנשים כלל אינם מודעים לכוח העצום שיש למוסיקה בהשפעה על חוויית הסרטון ופעמים רבות יצא להם להיתקל בשיר וממש לדמיין כיצד הוא "יתלבש" על עריכת סרטון מעשה ידיהם. כשמגיע השלב לבחור את המוסיקה, הם בדרך כלל עושים זאת בעצמם, מול הצלילים ומקורות ההשראה שלהם - אך אם הזוג מבקש לקחת חלק בהחלטה, אז נופלת בידיהם הזכות לחשוף גם אותם אל עולם המוסיקלי ולהגיע אל ההחלטה הזו ביחד. 

 

 

אהבנו את הבחירה האינסטרומנטלית של Monocle ואת העובדה כי המילים היחידות ששומעים במהלך הסרטון הם של בני הזוג עצמם, זה ללא ספק מוסיף אלמנט מאוד מרגש ואישי לחוויית הצפייה.

 

 

עידן טיראן מהמסרטה מודה, שבחירת השירים היא לחלוטין הפאן שלו, הזמן שלו עם עצמו. הוא אוהב לשבת מול המחשב, עם אוזניות וקפה - ופשוט להיסחף לעולם שכולו צלילים שמניעים את הגוף. גם הוא מספר שהפסקול הוא זה שמכתיב את קצב הסרטון וקובע האם הוא יהיה רגוע ורך או תזזיתי ומהיר, כמו הסרטון של בר ואורן שהבחירה בפסקול שלו היא לחלוטין לא שגרתית.

 

 

כשחושבים על מישהו שהעשייה שלו היא לא שגרתית, השם שקופץ לראש הוא תומר פוקס - ואנו כמובן מתכוונות לזה במובן הכי חיובי של המילה. תומר הוא ממש הרפתקן כשמדובר בבחירת פסקולים ועריכה באופן כללי - וממש רואים כיצד השניים מתחברים וכיצד הבחירות המוסיקליות שלו מיתרגמות לבסוף גם לשאר ההחלטות שהוא מבצע בעריכה. בין אם מדובר בפסקול אפל ודרמטי ובין אם מדובר בפסקול אלקטרוני ומטורף, את טביעת האצבע של תומר אנו יכולות כבר לזהות ממרחקים.

 

 

שמחנו לפגוש כל כך הרבה יצירתיות וגרוב משובח בעולם עריכת הוידאו, יש כאן כמה שירים שבהחלט תפסו אותנו!

מאת:כלות אורבניות