עשרת הדיברות לכלת ה-DIY

16.02.16

למעלה מחמש שנים אנו כותבות בבלוג-מגזין שלנו ואם היינו צריכות למנות את כל הפרויקטים היפים, המקוריים והיצירתיים של ה-DIY בהם נתקלנו בחמש השנים האחרונות, יש סיכוי סביר שהראש שלנו היה מסתחרר מרוב אפשרויות. אולי בעצם נעשה זאת בהמשך? זה בהחלט יהיה אתגר מעניין.

 

אנו אוהבות אתכן כלות ה-DIY שלנו, אוהבות את העובדה שגם אתן אוהבות אתגרים, אוהבות את הידיים היצירתיות שלכן ואת הראש שכל הזמן חושב על רעיונות חדשים איך לקשט את החתונה ולהעניק לה טאץ' אישי.

 

 

כדי לשפר ולשדרג את הפרויקטים שלכן אפילו יותר, פנינו ל-WEDIY שעוסקות בעיצוב אירועים ובהשכרת ציוד לכלות DIY בדיוק כמוכן, עם כל הטיפים והטריקים הנדרשים או במילים אחרות - עשרת הדיברות לכלות ה-DIY שלנו:

 

 

  1. אם אתן נמצאות שלושה חודשים או יותר לפני היום הגדול, זה הזמן לפנות לחברינו הטובים איביי ואליאקספרס כדי לייבא מסין כל מיני פיצ'פקעס קטנים וזולים שיכולים לעשות הבדל משמעותי במבחן המציאות. 

  2. כלי עבודה: אם אתן יודעות שפרויקטים של DIY מתוכננים לפניכן, זה בדיוק הזמן להצטייד במקדחה, מסור וכלי ליטוש. זה לא בהכרח אומר שאתן נדרשות לקנות בעצמכן את כל הציוד הזה, אחרי הכל מדובר בסיפור לא זול, אבל תמיד אפשר להשאיל אותם מחבר או קרוב משפחה, או לחילופין לפנות להנדימן שאתן מכירות כדי שיסייע לכן במטלות הכרוכות בציוד מאסיבי.

  3. פלטת צבעים: מדובר באחת ההחלטות הראשונות וגם החשובות ביותר שתצטרכו לקבל והוא הבחירה בקו צבעים אחיד, זה שיכתיב את העיצוב של האירוע כולו. גם אם אתן חובבות כל צבעי הקשת, מומלץ להתרכז בשניים-שלושה גוונים עיקריים שייצרו שפה אחידה ויפה.

  4. היו חומריות, מלשון בחירה בחומרים. השימוש במגוון חומרים וטקסטורות מעניק ערך מוסף לעיצוב: שילובי זכוכיות, עצים, מתכות, בדים תמיד ייצרו תוצאה מסקרנת יותר לעין מאשר הבחירה בחומר אחד בלבד.

  5. פרחים, פרחים, פרחים: מומלץ תמיד לפנות למגדל הפרחים ולהזמין ממנו את הפרחים המתאימים ואז לפנות לשוזרת שעליה אתן סומכות כדי שתעשה איתם ניסים ונפלאות. פרחים הם חלק משמעותי בכל עיצוב מוצלח.

  6. היו יצירתיות: לא תמיד יש צורך לקנות פריטים חדשים כדי ליצור עיצוב מוצלח ולעתים אפילו מדובר בהיפך המוחלט מ-DIY. זה הזמן לעשות Upcycle, משמע למצוא שימוש אחר ולא שגרתי למוצר קיים, כמו למשל להפוך קומקום ישן למעמד במרכז השולחן, לעשות שימוש בצנצנות או בבקבוקים ריקים לטובת הפרחים מהסעיף הקודם וכד'.

  7. שתפו את בן הזוג: את ז'אנר כלות ה-DIY כולנו מכירות היטב אבל יש גם את ז'אנר חתני ה-DIY ובכך אין לזלזל. תכנון החתונה יכול ואף מומלץ שיהפוך לפרויקט משותף של בני הזוג ולכן אין מניעה מכך שגם הוא ייתן את חלקו, ינקה בקבוקים, ידביק תוויות וכל הכרוך בכך, סמכו עלינו, זה יכול להפוך לזמן איכות משותף!

  8. שתפו את הסביבה: כבר יצא לנו לשמוע על כלות שהפכו את הבית שלהן למפעל קטן של DIY שבו השתתפו קרובי המשפחה ואפילו הסבתא בשמחה רבה. היכולת לקחת חלק בפרויקט כזה משמחת את החברות ואת המשפחה כי היא נותנת להם אפשרות להעניק את חלקם "מאחורי הקלעים" ולקחת חלק פעיל בתכנון האירוע, אל תשאירו אותם בחוץ.

  9. השראה: בשנת 2016 יש כל כך הרבה דרכים נהדרות לאסוף השראה לקראת האירוע, מהפינטרסט (מוזמנות כמובן להצטרף לפינטרסט שלנו) דרך האינסטגרם וכמובן שגם בבלוג-מגזין שלנו. הרכיבו לוח השראה ממוקד שרלוונטי לסגנון שלכן, על בסיס הלוח הזה גם תוכלו ליצור תכנונים לפרויקטים של DIY.

  10. לא חייבים הכל לבד: במבחן התוצאה לא תמיד להכין הכל לבד הוא הפתרון בהכרח זול יותר, לעתים זול ונגיש יותר דווקא לקנות או לשכור פריטים קיימים, גם מכלות שכבר עשו זאת בעצמן (פעילות בה אנו פוגשות לעתים קרובות בקבוצה הסודית שלנו) או מאנשי מקצוע רלוונטיים בתחום, כמו WEDIY. עשו את החשבון שלכן במה כדאי להשקיע את המאמץ ובמה לא, לא כל חלק באירוע חייב להפוך לפרויקט בסגנון "עשי זאת בעצמך" ואפשר בהחלט להתמקד בכמה פרויקטים מרכזיים כדי לשמור על האנרגיות.

 

 

זהו, אלו הדיברות שלנו, מוזמנות כמובן גם לשתף מהניסיון שלכן, נשמח לקרוא בתגובות!

** תודה ל-WEDIY על ההשתפות בפוסט.

מאת:כלות אורבניות
תגיות: