אל תוך עולם שכולו איורים

24.11.15

אומרים שאיורים הפכו לסוג של טרנד בשנה האחרונה, אנו אמנם נוטות להסכים כי אכן - איורים יפיפיים פוגשים אותנו במגזינים, בהזמנות ובמוצרי מיתוג - אך עבורנו מדובר בהרבה יותר מעוד טרנד, אלא באהבה של ממש.

 

 

 

 

יש משהו באיורים שהוא כל כך שובה לב, כל כך מדויק, כל כך יפיפיה ויש לאיורים יכולת לספר סיפורים לא פחות מאשר צילומים אמיתיים.

 

 

צילום: אורי מרשנסקי

 

 

אם יש מישהי שממש התאהבנו בעבודות שלה הודות לאיורים והצבעוניות היפה שמלווה אותם, הרי שמדובר בעינב מ-Printabella ולכן שמחנו מאוד על האפשרות להכיר את העולם הזה שלה מקרוב ואפילו להיחשף אל מאחורי הקלעים.

 

 

 

 

 

כי כשזה נוגע לאיור, תהליך העבודה, כל מה שקורה בדרך ליצירה המוגמרת - הוא לעתים מרתק לא פחות מהתוצאה הסופית והוא ללא ספק מאוד פוטוגני.

 

צילום: אורי מרשנסקי

 

 

 

 

אז השאלה המתבקשת היא כמובן: מנין מתחילים? הרי אם צילום אמור להנציח רגעים שמתרחשים מול המצלמה, הרי שאיור הוא קנבס פתוח ויש אינספור כיוונים שאליהם אפשר לפנות.

 

 

עינב מספרת שההשראה שלה מגיעה בראש ובראשונה מבני הזוג והם אלו שיודעים למקד אותה, מי יותר ומי פחות, אל עולמות התוכן שמעניינים אותם. המיקוד הזה הוא שמונע ממנה להתפזר אל עבר אינסוף מקורות ההשראה שרק ממתינים להיקטף במדיה הדיגיטלית וככל שההיכרות שלה איתם מעמיקה, כך גם תהליך היצירה שלה מתגבש.

 

 

 

במהלך הפגישה הראשונית, עינב ממש מנסה לברר כמה שיותר פרטים לגבי הזוג, שכן היא אומרת שלא ניתן לדעת מנין ההשראה תגיח לפתע. היא מציינת כי כבר יצא לה לבנות שפה גרפית שלמה שהתבססה על המדינה שבה נולד החתן, כך שבהחלט מדובר במקורות השראה לא צפויים לעתים.

 

 

 

פעמים רבות ההשראה מגיע מהזוג עצמו, מהעיצוב או מהקונספט של האירוע, מהמקום שבו הוא מתקיים - כל מקרה לגופו ואין זוג שדומה למשנהו ומכאן שגם תהליך העבודה הוא תמיד שונה ומרתק. 

 

 

 

 

 

 

רק לאחר שעינב ליקטה מספיק אינפורמציה, היא צוללת אל תוך עולם התוכן של הרפרנסים שליקטה: מחפשת כמה שיותר מקורות ויזואליים, מנסה להעמיק את ההיכרות עם מודל ההשראה שלה כמה שיותר. לפי הקונספט הנבחר, בונה לעצמה עינב כמה אלמנטים מרכזיים באיורים שמהווים את הבסיס של המוצרים והיא מסגננת אותם באמצעות איור בפיילוט שחור.

 

כמובן שלא כאן מסתיימת המלאכה, שכן הצבעוניות משחקת תפקיד חשוב ביותר באיורים וזה בדיוק השלב שבו עינב בונה את פלטת הגוונים. כאשר האלמנטים הגרפיים כבר קיימים והקונספט מוכן, קל להתאים להם את הצבעים המדויקים שייחזקו ויעשירו את השפה הויזואלית אפילו יותר.

 

 

 

הגענו לשלב שבו המוצר כמעט מוכן אבל כמובן שיש עוד שלב חשוב בדרך ועל כך יעידו כל חובבי הטיפוגרפיה - הטקסטים! כעת מתחילה עינב במלאכת בחירת הפונטים, שגם אותם עינב מאיירת באופן ידני והם מוסיפים את הטאץ' האותנטי והאחרון לעיצוב.

 

 

כעת, נותר רק להשלים את משימת העימוד של האיורים ושל המוצרים, לבחור את הקומפוזיציה הנכונה עבור כל אחד מהמוצרים בנפרד וביחד - וכך מתקבל לו המיתוג, ההזמנות ובעצם עולם ומלואו שמבוסס על הדיאלוג המיוחד והרגיש הזה בין המעצבת והכישרון שלה לבין בני הזוג והפנטזיות הקטנות שלהם, דיאלוג שמרגש אותנו בכל פעם מחדש.

 

 

 

שמחנו על ההזדמנות להציץ בתהליך העבודה שמאחורי האיור, הוא היה כל כך יפה ומרשים!

 

קרדיטים

איור וצילום: Printabella