ירח דבש בטנזניה וזנזיבר

07.04.15

החגים זו העונה המושלמת לטיולים ולא פלא שכך הוא הדבר: החופש בשילוב עם עונת האביב שיוצרת אקלים מושלם, קורצים מאוד לנופשים בכל הגילאים וכמובן גם לזוגות האורבניים שלנו, שמתעתדים לצאת לטיול ירח הדבש שלהם. אם אירופה עדיין קרירה מדי לטעמכן בעונה הזו של השנה ובאופן כללי לא ממש מייצגת את הסטייל שלכן, יש לנו את ההצעה המושלמת עבורכן: טיול לטנזניה וזנזיבר, הטיול החלומי אליו יצאו גיל ונועם - ואותו ארגנו עבורם מא' עד ת' חברת "טיולי אלון".

אזהרה: התמונות בפוסט זה קשות ונראות ממש כמו גלויות - רק להדפיס, לרשום ולשגר בדואר למי שאוהבים. אז לא מדובר בגלויות כי אם במסע אמיתי, ייחודי ולא שגרתי, אליו יצא הזוג האורבני שלנו בתום חודשים של הכנות וכעת הם מזמינים גם אותנו להצטרף, אז ברור שאנחנו מעוניינות!

אז קודם כל נתחיל בהיכרות עם נועם, גיל והיעד האקזוטי שאליו הם טסו: בני הזוג מגדירים את עצמם כחובבי אדרנלין אך כאלה שגם אוהבים מרחבים, רוגע ואת היכולת להתפנק. העובדה שאפריקה היא היבשת הכי פחות מתוירת ללא ספק קרצה להם, כמו גם שמורות הטבע המטופחות, אשר התושבים המקומיים משמרים בצורה מוקפדת, הר הקלימנג'רו המרהיב והתחושה הייחודית של החופש האמיתי שפוגשת את המבקרים כבר בירידה מן המטוס. אז נועם וגיל, הבמה היא כולה שלכם!

✮✮✮

יום ראשון – הפארק הלאומי "טרנגירה"

דרך טובה להתחיל את המסע היא בפארק הייחודי טרנגירה עם שפע הפילים ועצי הבאובבים הענקיים והמרתקים. את היום הראשון והארוך של המסע סיימנו בלודג' מפנק באמצע השמורה, ממש באמצע הטבע. התקשנו להאמין שבאמצע כל הטבע הפראי הזה נמצאים בתי אירוח ברמה כל כך גבוהה אז עובדה שזה אפשרי. אוכל טעים ואווירה נעימה קיבלו את פנינו ובהמשך גילינו כי זה מוטיב שילווה אותנו לאורך כל הטיול, כמה כיף!

יום שני – שמורת מכתש נגרוגונו

הפעם הגענו לשמורת טבע מטורפת המצויה כולה בתוך מכתש עתיק. לא האמנו לכמויות האדירות של עדרי הזברות, האנטילפות והגנו שצצו מכל עבר. הג'יפ הפרטי אותו שכרנו עם המדריך המקומי (חובה לקחת מדריך מקומי ומומלץ ביותר לשכור ג'יפ פרטי כדי לאפשר מרחב אישי) התגלו כבחירה נבונה: המדריך ידע בדיוק מהם המקומות התוססים בהם ניתן לראות את האריות רובצים בדשא של האחו ובנמרים מנמנמים על צמרות העצים.

ההבדלים בין שמורות הטבע בנופים ואפילו במזג האויר לא הפסיקו להפתיע כך שתמיד פגשה בנו תמונה חדשה לחלוטין בעת שחלפנו על פניהן! הנסיעות היו ארוכות, גמענו קילומטרים רבים והמרחבים האינסופיים איפשרו לנו זמן לניקוי ראש וניתוק מהמציאות.

יום שלישי ורביעי – שמורת הסרנגטי

בשמורה זו טיילנו יומיים, אך גם חודשיים לא יספיקו לחקור ולחוות את כולה כיוון שזו שמורה אדירה החולשת על פני קמ"ר וידועה בתופעת "ההגירה הגדולה" שמתרחשת בה כל שנה. יש לציין כי בכל עונה בה תבחרו לטוס לטנזניה תגלו עדרים גדולים של חיות, טורפים, קופים ממינים שונים והמון חרקים...אולם מומלץ להגיע בתקופת האביב (פברואר – אפריל) ולצפות בלידות של הצאצאים.

טסנו בחודש יוני ולמרות זאת ראינו עדרים מרשימים של חיות וטורפים בפעולה. בשמורת הסרנגטי זכינו להסתכל לאריה "בלבן של העין" ובמקבץ של לביאות במרחק של פחות ממטר מאיתנו - בהחלט חוויה בלתי רגילה. מישורי הסרנגטי מרשימים ואינסופיים.

למזלנו המדריך שלנו היה בעברו "שומר יער" בשמורת הסרנגטי וידע להוביל אותנו בדיוק למקומות בהם רובצים ופועלים האריות. יש האומרים כי שמורת הסרנגטי הביאה את ההשראה ליוצרי הסרט המפורסם "מלך האריות" ואכן מצאנו במספר מקומות את סלעי הבזלת השחורים ברחביי השמורה האדירה (מקום מגורם של האריות גם בסרט וגם במציאות מסתבר) - ממש הרגשנו בסצינה מתוך הסרט!

יום חמישי – שמורת אגם מניירה

הימים בספארי הם עמוסים ומלאי התרגשות, חוויות וקילומטראז' -ולכן גם התחושה כשמגיעים בסוף יום כזה ללודג' מפנק היא מטורפת. הלילה האחרון שלנו בספארי היה בלודג' מפתיע ביותר אשר משקיף על אגם מניירה היפייפה, בו גם טיילנו ביום למחרת.

בדרך ללודג' שמענו שמועות כי אנו עומדים ללכת ללון באוהלים וקצת חששנו מהעניין אך החלטנו לשתף פעולה בכל זאת, כדי לטעום מהמקום בצורה אותנטית. הופתענו למצוא חדר שעשוי משילוב בין אבן ובדים - ובעיקר מהנוף היפיפה שהביט עלינו מבעד לחלון, ללא ספק היה מדובר בחוויה מיוחדת ואנו שמחים שלא ויתרנו עליה.

זניזיבר – פיסה של גן עדן

בכך תם החלק הראשון של הטיול בטנזניה. אחרי חמישה ימים מרגשים בהם זכינו לראות מאות אלפי חיות מזנים שונים, טורפים מכל הסוגים, עופות, חרקים ונופים מגוונים - החלטנו שהגיע הזמן לנופש

אקזוטי חלומי וכעת הגענו לזנזיבר, אי התבלינים.

יש מקומות שרק מספיק לומר את השם שלהם כדי להבין באיזה סוג לוקיישן מדובר וזנזיבר הוא בדיוק כזה: אי טרופי קטן השייך לרפובליקה של טנזניה, אך מבחינה תרבותית והיסטורית שונה מאוד

מהאוכלוסייה החיה בטנזניה היבשת וזאת בעקבות השפעות פרסיות וערביות על האי, שוני שמתבטא ומורגש בכל.

זנזיבר מעבר היותו אי נופש חלומי, ידוע גם בתור אי התבלינים ובתור בית הגידול הגדול בעולם של התבלין ציפורן, אך כמובן שתוכלו למצוא בו גם תבלינים נוספים. החופים הבתוליים של זנזיבר ידועים ביופיים וגם סירות הדאו המשמשות את הדייגים המקומיים לפרנסתם.

בעיר סטון טאון – עיר הבירה של זנזיבר תוכלו למצוא היסטוריה אותנטית ומקומית -  ולהבין את סיפור סחר העבדים שהתרחש במקום.

זה גם המקום ליהנות מקניות של אומנות מקומית, שפע תבלינים ותכשיטים אפריקאים. העברנו במקום שישה לילות בריסורט מפנק עם ארוחות כיד המלך ושקיעות מהממות, בהחלט מקום רומנטי לבלות בו ירח

דבש או חופשה רומנטית!

באי זנזיבר ניתן לצאת לטיולי יום קצרים למגוון אטרקציות: החלטנו לצאת לסיור דולפינים באוקיינוס ההודי – חוויה שללא תישכח מאחר שבאותו יום האוקיינוס היה סוער והגלים גבוהים. היתרון הגדול של המקום הוא שניתן ליהנות בו מחופשה פשוטה ועם זאת רומנטית ומפנקת, עם נגיעות אותנטיות שמוסיפות ערך מוסף מיוחד.

כדי להשלים את החוויה עד הסוף, צירפו עבורנו גיל ונועם את מפת הטיול והמקומות שבהם ביקרו במהלך ירח הדבש, אתן יותר ממוזמנות להציץ בה כאן.

גיל ונועם היקרים, נשמע שהייתה לכם חופשה חלומית, יוצאת דופן ובלתי נשכחת - מאחלות לכם עוד חופשות רבות שכאלה גם בהמשך.

* תודה מיוחדת לבני הזוג ול-טיולי אלון עבור ההמלצות

מאת:כלות אורבניות
תגיות:
פרויקט מציאות מדומה יצא לדרך
באיזה איזור בארץ? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
מה הסגנון? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
כמות אורחים משוערים? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)