השיק של הרטרו - קיץ 2012

14.05.12

 

כל מי שקצת מכירה אותנו יודעת שאנחנו מכורות "סדרתיות". הבילוי המושלם בעיננו הוא רביצה ביתית אל מול מרתון סדרות מפנק. חוץ מהכיף שבלשקוע לתוך נבכי סדרות אהובות עם תסריט משובח ושחקנים מעולים, אנחנו אוהבות במיוחד סדרות מלאות בהשראה אופנתית, רצוי כזאת מזמנים ועולמות אחרים.
לכן לא היו מאושרות מאיתנו ש"מד מאן" חזרה סוף סוף לעונה חדשה והפעם עם טוויסט אופנתי כיפי - שנות השישים הגיעו! החצאיות מתקצרות, השיער מתיישר וההדפסים המטורללים מתמקמים מכף רגל ועד ראש.
עד ש"מד מן" חזרה לחיינו כבר הספקנו להתמכר ל"אימפריית הטיילת" המרתקת שהוליכה אותנו היישר לשנות העשרים (עם השיער הקצרצר, שרשראות הפנינים, הגזרות הישרות והפראנזים) ולהתהפנט מחאליסיי בעלת המראה השבטי העתיק עם השיער הזהוב והצמות מ"משחקי הכס" הבדיונית.

הצצה קטנה בהפקות הביוטי שמציגות את הלוקים הנכונים לעונת הקיץ הקרבה גילתה לנו שלא רק אנחנו מושפעות מסגנונות תקופתיים ושהשנה צפוי לנו מיש-מש תקופתי וחינני.

 

 

עם היצע כל כך גדול של סגנונות והשראה, אנחנו בטוחות שכל אחת תוכל למצוא את המראה שיתאים בדיוק לה. בתקופות כאלה שבהם שנדמה שהכל הולך, נכון וטרנדי, חשוב שלא להתבלבל מהמבחר והכי חשוב - להנות!

ליקטנו כמה מראות מארבע הפקות ביוטי שונות שאהבנו, לכל אחת מהן מקור השראה תקופתי אחר. מצפה לכן מסע קצרצר בזמן, מקוות שתהנו ממנו כמונו.

 

 תחנה ראשונה: 1940  

 

צילום: שאטרסטוק

 

ההפקה של עינב בר, מאפרת ומעצבת שיער מוכשרת, מתמקדת במראה העדין והרך של שנות ה-40.
בטכניקה של יצירת תלתלים עם בייביליס והברשתם, עינב משחזרת את המראה התקופתי אך מעניקה אינטרפטציה חדשה ועדכנית. האיפור עשוי בגוונים טבעיים עם איליינר משוך אליו מצטרף משחק עדין של אודמים.

 

 

צילום: אפרת שליטא בונדי | סטיילינג ושמלות: יאקי רביד

 

 תחנה שנייה: 1930 

 

צילום: שאטרסטוק

 

משנות ה-40 נחזור טיפה אחורה בזמן לשנות ה-30. התספורת הטרנדית בשנים אלו הייתה שיער קצרצר - קארה ומעלה, אבל הקווים החדים של שנות העשרים התרככו והפכו לנשיים, רכים ועגולים יותר.

מייקי שוקט הרב תחומית והמוכשרת, שבין שלל עיסוקיה היא גם מאפרת ומעצבת תסרוקות עם התמחות בוינטאג' ופינאפ, עושה לנו את החיים יפים יותר עם הפקות הרטרו המושקעות שלה.

הרומן שלה עם התחום החל ביום בו הצטרפה לסצינת הרטרו התל-אביבית לפני כ-4 שנים, בתור זמרת בקברט ובורלסק, תוך שהיא מגלה עולם ומלואו של איפור ושיער החוגגים נשיות באופן שקשה למצוא בזמנים המודרניים.

 

 

מייקי נוהגת להשתמש בטכניקות לעיצוב שיער מן העבר כמו למשל שימוש ברולים לייבוש במקום הפן. התוצאה המתקבלת אותנטית וייחודית. לדוגמנית בהפקה היה שיער ארוך שנאסף והוחבא מאחורי ראשה ליצירת מראה של קארה משתפך.
התסרוקת  צמודה יחסית לקו הראש תוך שהיא ממסגרת את הפנים באופן שמרכך את המראה הכללי, ומבלי להסתיר את הכתפיים. בתוספת אקססורי בולט בשיער, איילינר חתולי מודגש ושפתיים אדומות מתקבל מראה פינאפי וסקסי במיוחד.

 

צילום: אסף שגיא | דוגמנית: נטלי דוטן

 

  תחנה שלישית: 1960  

 

צילום מסך מתוך פתיח הסרט Breakfast at Tiffany's

 

ומשנות ה-30 נדלג בקלילות לשנות ה-60, להפקה נוספת של מייקי. כאן היא מציגה תסרוקת אסופה וגבוהה שמזוהה עם אודרי הפבורן מהסרט Breakfast at Tiffany's.

 

 

התסרוקת האלמותית של הולי גולייטלי מהווה השראה לכלות משנות ה-60 ועד היום. היתרון של התסרוקת הקלאסית הזו, הוא שאפשר לשחק עם צורת איסוף השיער הבסיסית ולהתאים אותה לאורך השיער ולמבנה הפנים.

השילוב של הטיארה יוצר אפקט מרשים ואלגנטי, עם קורטוב נסיכתי מעודן. האיליינר השחור מודגש אך עדין, והשפתיים משוחות בגוון טבעי ליצירת מראה קלאסי וניצחי, אחד כזה שפשוט אי אפשר לטעות איתו.

 

 

צילום: אסף שגיא | דוגמנית: שלומית אריאל

 

 תחנה אחרונה: יוון העתיקה

 

צילום מסך מתוך טריילר Troy

 

ומשנות ה-60 ניכנס למנהרת הזמן ונגיע היישר אל העולם המיתולוגי של יוון העתיקה, להפקת ביוטי מקסימה של מעצבת השיער יעל גברא והמאפרת סיגל כרמל, צוות איפור-שיער לוהט ושיקי במיוחד.

 

 

השתיים יצרו הפקה בהשראת דמות האלה היוונית המשדרת עדינות ועוצמה נשית כאחד. בהפקה הזאת המראה התקופתי מתבסס לו כמקור השראה שמשתלב עם הטרנדים העכשווים בעולם האיפור והשיער ליצירת כמה מראות שונים לגמרי, אך עם חוט ההשראה שמקשר בין כולם. 

אהבנו במיוחד את התסרוקות האסופות המרושלות המשלבות בתוכן אלמנטים כמו צמות או פרחים ואת סרט המצח המוזהב, הכי אלה יווניה גדולה מהחיים.

 

 

 

צילום: יפעת ורצ'יק | סטיליינג: אנה קרפונוב |דוגמניות: סופי ואלכסנדרה יעקובלב ל" "פאשן"

 

☆☆☆


אז מה מקור ההשראה התקופתי שלכן? מוזמנות כמו תמיד לשתף אותנו, כאן בתגובות או בעמוד הפייסבוק שלנו.

מאת:כלות אורבניות