המתכונים, העיצוב, הפרחים: כל מה שתצטרכו לחג שבועות נעים ומנחם

16.05.21

 

לבוש לבן, זרי פרחים בשפע, חיבור לטבע והמון אוכל טעים - שבועות הוא אחד החגים שמתכתבים באופן הכי מושלם שיש עם עולם החתונות. אז זה לגמרי לא מקרי שאנחנו אוהבות אותו כל כך. 

 

השנה קיווינו לחגוג את החג כמו שצריך, כשברקע עונת חתונות שנפתחה עם המון שמחה ויופי, והוסיפה לאווירה האופטימית. אבל לצערנו, גם החג הנוכחי מתקיים על רקע נסיבות לא פשוטות. שוב, מה שנותר לנו הוא להמשיך להאמין בטוב, לחזק אתכן וליצור לכולנו אווירת שגרה חיובית, עד כמה שאפשר.  

 

אז למרות הכל, גם בחג הזה אנחנו נחושות להעניק לכן השראה לחגיגת שבועות נעימה משלכן. כדי לעשות זאת נעזרנו בכמה אנשי מקצוע מהממים מעולם החתונות שמגיעים עם כל מה שתצטרכו כדי שלמרות הכל יהיה לכן חג שבועות טעים, מעוצב, ויפהפה במיוחד.

 

איך תעצבו את השולחן?

 

ההשראה לעיצוב שולחן החג מגיעה מהמעצבת מיכל וולצ'וק, שמספרת לנו שהחג שולח אותה היישר לשדה החיטה שמשתרע מחוץ לביתה (איזה כיף). 

 

עבור מיכל, החג מסמל שורשיות, טוהר וניקיון. טבע רגוע של תחילת הקיץ. מכאן כבר ברור שהצבע המככב בחג זה יהיה לבן, יחד עם הגוונים המצטרפים: שמנת, אדמה וחיטה. 

 

1 25

 

העיקרון שמנחה את מיכל בעיצוב השולחן הוא שילוב של טקסטורות ומרקמים שהיא שואבת מחומרי גלם שונים, המסמלים עבורה את החיבור לאדמה ולשורשים:

כלים מעניינים בעבודת יד, בדי טטרה לבנים מעולם הילדות, ראפיה, קש, ואיך אפשר בלי לעוף על הפרחים הלבנים,  מהמתורבתים ועד לפרחי בר פרועים שאפשר לקטוף. התוצאה טהורה, יפהפייה ומשמחת. 



מה תאכלו?

חברת הקייטרינג ארטייסט שמתמחה במגשי אירוח סופר אסתטיים וטעימים שיתפה אותנו במתכון קליל, קיצי וכיפי לקיש ריקוטה, פסטו ועגבניות מיובשות. 

 

בארטייסט אוהבים להשקיע בהמון אהבה במיני קישים, באותה מידה שהם משקיעים בפטיפורים ובעוגות. כשכל מיני קיש  מעוצב במשחק של צבעים ומרקמים שמשפיעים על הטעם ועל הנראות כאחד. הקיש מורכב מבסיס קראנצ'י אלוהי, מילוי של ריקוטה, עגבניות מיובשות ורויאל פסטו שמוסיף את הטאץ' המנצח.

 

מרכיבים להכנת הבצק

חמאה חתוכה לקוביות קטנות – 85 גרם

קמח – 170 גרם

מלח – 15 גרם

מים קרים – 2-3 כפות

 

אופן ההכנה

יש לערבב במיקסר את הקמח, החמאה והמלח. כשמתקבלת תערובת פירורית, להוסיף את המים ולערבב עד לקבלת בצק. את הבצק יש לעטוף בניילון נצמד, ולהניח במקרר למשך שעה לפחות.

 

2 23

 

מצרכים למלית רויאל

מיכל שמנת מתוקה אחד (250 מ"ל)

2 ביצים

מלח, פלפל

כף וחצי פסטו. אתן יכולות להשתמש במוצר קנוי או להכין לפי המתכון שבהמשך

עגבניות מיובשות בשמן

 

להכנת פסטו בזיליקום

קשיו

חבילת עלי בזיליקום

חופן קשיו קלוי

שתי שיני שום, מטוגנות קלות במחבת

שמן זית

מלח

 

אופן ההכנה

יש לטחון במעבד מזון את עלי הבזיליקום ללא הגבעולים, להוסיף את שיני השום, הקשיו ואת שמן הזית בהדרגה, עד לקבלת ממרח. בשלב זה יש לטעון לתקן תיבול.

את הבצק יש לרדד ולקרוץ ממנו עיגולים בהתאם לגודל התבנית בה תבחרו להשתמש. את הבצק יש להדק את לדופן התבנית, ולסדר מעליו עגבניות מיובשות וגבינת ריקוטה. מעל יש למזוג את מלית הרויאל פסטו ולהכניס אל התנור, לחום של 170 מעלות למשך 25 - 30 דקות. בתיאבון!!

 

ולקינוח…

אי אפשר לציין את שבועות בלי צ'יזקייק מושלמת לקינוח. סוויט שירה, האישה שאחראית על הקינוחים הכי מטורפים ומשוקעים בחתונות, משתפת אתכן ואותנו במתכון המנצח שלה לעוגת גבינה אפויה שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול. התבנית המתאימה כאן היא בקוטר 20. 

 

מצרכים להכנת בצק פריך:

150 גר קמח

90 גר חמאה

58 גר אבקת סוכר

35 גר ביצה (ביצה אחת)

קורט מלח

מחית וניל/קורט קינמון - תיבול לא חובה

 

או במקום בצק פריך משתמשים ב-

150 גר בסקוויטים

70 גר חמאה מומסת

10 גר סוכר חום

וטוחנים הכל יחד עד שמתקבל בצק

 

3 24

 

אופן ההכנה 

את הקמח, אבקת הסוכר, המלח והחמאה יש לערבב במיקסר עם וו גיטרה, עד שמקבלים פירורים בגודל קוסקוס. מוסיפים ביצה (ווניל אם בוחרים להוסיף) ומעבדים לבצק. מייצרים תחתית בתבנית אם זו תבנית קפיצית, ואם בחרתן ברינג אז יש לרדד את הבצק בין 2 ניירות אפיה ולקרוץ עם הרינג.

יש לאפות אפיה מלאה על 150 מעלות, ל-25 דקות בערך (זה משתנה מעט בין תנור לתנור).

 

מלית גבינה:

500 גר גבינה לבנה 9%

180 גר גבינת שמנת

135 גר סוכר

40 גר חלמון (2 חלמונים)

50 גר קמח

זסט משני לימונים/מחית וניל - לא חובה

 

50 גר חלבון

30 גר סוכר

 

גביע שמנת חמוצה

כף סוכר

 

אופן ההכנה:

את הגבינות, הסוכר והחלמונים יש לטרוף בקערה, להוסיף את הקמח, ואם בוחרים בזסט/מחית זה הזמן להוסיף ולטרוף. במקביל יש להקציף מרנג מהחלבון והסוכר הקטן יותר, בקערת מיקסר עם וו הקצפה (בלון) למרנג יציב. בשלב זה יש לקפל את המרנג למסת הגבינות.

 

לאחר שאפינו את הבצק הפריך, מורידים את טמפרטורת התנור ל-100-110 מעלות, ובינתיים עוטפים את החלק הפנימי של התבנית/רינג עם נייר אפייה קצת משומן כדי להדביק לדפנות את התבנית.

 

מוזגים על הבצק האפוי את המסה של הגבינה, ואופים למשך שעה-שעה ורבע (משתנה בין תנור לתנור) עד שהעוגה יציבה ורוטטת מעט במרכז. בינתיים מערבבים את השמנת החמוצה עם הסוכר ומניחים בצד כדי שהסוכר יימס בשמנת. כאשר העוגה אפויה מקררים כעשר דק, ואז מניחים למעלה את תערובת השמנת החמוצה. מקררים במקרר קירור מלא, ורק לאחר מכן מחלצים מהתבנית.

 

אוהבות קישוטים? למעלה אתן יכולות להוסיף תותים פרוסים/פירות אדומים אחרים או פרחים אכילים. יאמי!

 

שיהיה לכולנו חג שמח, משפחתי ושקט.

מאת:כלות אורבניות
פרויקט מציאות מדומה יצא לדרך
באיזה איזור בארץ? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
מה הסגנון? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
כמות אורחים משוערים? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)