לדוג אוצרות ברשת - חלק ב'

22.06.11

 

יום החתונה הוא לא רק אחד הימים הזכורים בחיינו וההזדמנות שלנו לנצנץ כנסיכות, אלא גם כרטיס הכניסה שלנו לעולם שכולו שמלות נפלאות, בדים מרהיבים ועונג אחד גדול. כולנו חולמות לפסוע לחופה בשמלת קוטור אגדתית, משל הפכנו לערב אחד לקרי ברדשואו הישראלית ביום חתונתה, אך להבדיל ממנה, לא תמיד נוכל למצוא בהישג יד את שמלת המעצבים שתמיד חלמנו עליה (חסרון מוכר לכל מי שלא גרה במנהטן).

 

בפרק הקודם עסקנו בשמלות נוסטלגיות, שעברו מספר גלגולים בחייהן הארוכים, ומיועדות לאלה שמהלכות על ענן רך וצמרירי בכל פעם ששמלת וינטג' עוטפת את גופן. הפרק הזה מיועד דווקא לכל אותן הכלות ששמו של המעצב החביב עליהן מעורר בהן גלי חום בלתי נשלטים, ואין דבר שהיו רוצות יותר מאשר להתכבד ביצירת אומנות משובחת כמו זו.

 

 

אז נכון, גם בארצנו הקטנטונת אפשר למצוא שורה ארוכה של מעצבים מוכשרים שמייצרים שמלות כלה מדהימות לכל הדעות, אך יש משהו קסום דווקא בלבישת תוצרת בינלאומית, בעצם הידיעה שקשה להניח עליה את הידיים, והיא זו שהופכת את רכישת שמלת המעצבים למיוחדת כל כך.

 

שמלת מעצבים בינלאומית אפשר להשיג בכמה דרכים עיקריות: הדרך הראשונה, הקונבציונלית יותר, תחייב אתכן בסיבוב באחת מחנויות היוקרה בארץ, אשר מרביתן מרוכזות בכיכר המדינה. כאן תוכלו לקחת איתכן חברה למסע הקניות, להכין את עצמכן לסשן מדידות ולקוות כי בסיום החוויה תצליחו למצוא שמלת כלה מעוצבת למופת.

 

האפשרות השנייה המיועדת לכלות המרבות לטייל בחו"ל, היא לבקר באחד האאוטלטים של שמלות הכלה, שבהן תוכלו לרכוש שמלת מעצבים ברבע מחיר, אם רק תצליחו להניח את ידכן עליה ראשונות. זה לא סוד שאאוטלטים מסוג זה גדושים בכלות רצוצות ואמביציוזיות במיוחד, ולא פעם נשלפות ציפורניים במטרה להשיג את השמלה הרצויה רגע לפני שיתר המתחרות יבחינו בה.

 

 

קיימת אפשרות נוספת, אשר ללא ספק קולעת לקטגוריית המועדפים שלנו, והיא לתור אחר שמלת מעצבים ברחבי הרשת. גם כאן מדובר בפתרון שעשוי להתגלות כמשתלם, במיוחד עבור אלה שאינן סולדות מהאפשרות לרכוש שמלת כלה מעוצבת יד שנייה, וזה ללא ספק הפתרון הנוח ביותר, שלא מחייב אתכן אפילו ביציאה מהבית ומהפיג'מה. בחרנו להתחיל את מסע החיפושים שלנו, אליו אנחנו מזמינות אתכן להצטרף, דווקא באיביי. אמנם מדובר באתר שמרתיע כלות רבות בגלל עודף האינפורמציה שהוא מציע, אך באמצעות סינון נכון וחיפוש יעיל, אפשר לאתר בו כמה פנינים מרהיבות. שתהיה לנו צלילה נעימה!

 

 

 

אז כפי שהבטחנו, להלן כמה טיפים שיקלו על הניווט באתר בחיפוש אחר שמלת הכלה המעוצבת:

 

1. סננו את תוצאות החיפוש בהתאם למעצב החביב עליכן. במידה ולא תעשו זאת, הרי סביר שתיתקלו באלפי שמלות כלה שכלל לא קולעות למה שאתן מחפשות. מאוהבות בעיצובים החלומיים של אוסקר דה לה רנטה או של וורה וונג? נפלא! הקישו "Vera wang wedding dress" ומיד תישאבו לעולם שכולו שמלות פרי יצירתה של המעצבת הנפלאה. כדאי לשים לב שמתחת לשורת החיפוש תקבלו תוצאות מאותו עולם אסוציאציות, וגם עליהן שווה להקליק. מתחת ל-"Vera wang wedding dress" למשל, תופיע לכן אפשרות להקיש "Monique lhuillier wedding dress", גם היא מעצבת נפלאה של שמלות כלה.

 

 

2. את תוצאות החיפוש כדאי למיין לפי עלות המחיר והמשלוח הנמוכים ביותר, כך תוכלו לכוון את תוצאות החיפוש לא רק לפי טעמכן האישי אלא גם בהתאם לשיקולי התקציב. בצד שמאל של המסך תוכלו להבחין באפשרויות סינון נוספות, שמאפשרות לכן למיין את השמלות גם לפי מידה (אפשרות מומלצת, כי מי רוצה להיתקל בשמלת הכלה המושלמת ולגלות שהיא קטנה מדי?) ואפילו לפי סגנון. על סינון לפי סגנון אפשר לדלג, גם כי מוטב להשאיר את כל האפשרויות פתוחות, וגם כי לא כל המוכרים נוטים לאפיין בצורה כל כך ספציפית את השמלה שלהם, ולכן חבל שתדלגו על השמלה המושלמת בגלל סינון מוקפד מדי.

 

 

3. לא כל מוכר שלא סימן את ישראל כמדינה אליה הוא מוכן לשלוח את מרכולתו, בהכרח יסרב לשלוח את שמלתו אליכן במידה ותפנו אליו. לכן, אסור להרים ידיים מראש, אלא מוטב ליצור קשר עם המוכר ולברר האם יסכים לשלוח לכן את שמלתו ומהי עלות המשלוח.

 

 

 

4. רכישת מוצרים באיביי אפשרית לפי אחת משלוש שיטות עיקריות: שיטת הבידינג, שעשויה לחייב אתכן להיות "כרישות איביי" מנוסות כדי לזכות בפריט (ישנם מכרזים שנמשכים ממש עד שבריר השנייה האחרונה), שיטת ה-"קנה זאת מיד": המחיר הנקוב הוא המחיר הסופי, ומיועד לרכישה מיידית, או שיטת "Make an offer", שיכולה להוציא מכן את יכולות המיקוח הנשכחות. כמובן שהשיטה הראשונה היא המורכבת ביותר, ולא רק שהיא מצריכה ניסיון ברכישות באיביי, היא גם עשויה להסתיים בשעות לילה טרופות, מה שיקטין את סיכוייכן לזכות בשמלה הנחשקת אפילו יותר. השיטה השניה והשלישית הן המועדפות, ולכן עדיף לדבוק בהן ולוותר על שיטת הבידינג בשלב זה.

 

 

5. בחנו את הפידבקים היטב: באיביי אפשר למצוא חנויות רבות שמתמחות ספציפית בעולם החתונות, ביניהן גם חנויות שמציעות שמלות כלה מעוצבות. על כן, חשוב לקרוא בעיון את הפידבק של אותה חנות, ולבחון עד כמה היא הוגנת ואמינה. בעוד שלמוכר מסויים עשוי להיות פידבק נטול רבב, מוכר אחר עשוי להיות ידוע דווקא בשל ההיעדר בתקשורת עמו. אם נתקלתן בפידבק שנמוך מ-99%, מומלץ להימנע מרכישה באותה חנות, גם אם נתקלתן בה בשמלה שמאוד אהבתן.

 

 

♣♣♣

 

אז אורבניות שלנו, שתדעו שלא כאן נגמר המסע שלנו בארץ המעצבים. צמאות לגלות מידע נוסף לגבי ציד מציאות ברשת? תצטרכו להתאזר בסבלנות, להכין מחברת ועט (ואת איביי בהיכון) ולהמתין לפרק הבא. מקוות שבינתיים הצלחתן לשטוף את עיניכן בשלל הדוגמאות שהצגנו כאן, שיעניקו לכן לכל הפחות כמה מקורות השראה. 

מאת:כלות אורבניות