הוצאות קטנות: האקסטרות שיעלו לכן הרבה כסף סביב החתונה

23.05.21

כולנו יודעות שההוצאות סביב ארגון חתונה הן כבדות לכל הדעות. אפילו אם רשימת המוזמנים עברה דיאטת כסאח והחלטנו להתחתן בחצר של ההורים (הכי מהמם) עדיין יהיה קשה לחמוק מסכום בעל כמה אפסים מכובדים שייעלם לו באלגנטיות מהחשבון שלנו. אמנם חלקנו בונות על הצ'קים לכיסוי, אבל לא היינו רוצות לחרוג מיעד מסוים אליו אנחנו מכוונות, ולהפסיד כסף.

 

על מה נוציא בעצם? יש את הבייסיקס, שכולנו מכירות: לוקיישן לחתונה, שמלה וחליפה, איפור-שיער,די.ג'יי וצלם. א-בל בבואנו לתכנן תקציב ולציין את הסעיפים באקסל שלנו (או בפנקס, אם אתן אולד סקול) יש כמה נקודות חשובות שאנחנו לא תמיד לוקחות בחשבון. אלה יכולות בהחלט להצטבר לכדי סכום נכבד שלא היינו מודעות אליו מראש, ועשוי לגרום לנו לחרוג מהתקציב שתכננו בתחילה.

 

gallery hozot1

צילום: איזו צלמים

 

 אבל לפני שניגע באותן הוצאות, חשוב לנו להדגיש את החשיבות של ניהול נכון של תקציב. אנחנו ממליצות להגיע לבנק לבדיקה של הסכום שעומד לרשותכן. אפשר לשקול גם לקיחת הלוואה מהבנק, אותה תוכלו להחזיר ברגע שתקבלו את המתנות, שייתן לכן קצת אוויר לנשימה. באותה הזדמנות אתן יכולות גם לברר על חשבון משותף עם הטבות למתחתנים, שיכול לחסוך לכן הרבה כסף בדרך.

 

gallery 7 47

(צילום: איה ואבי צלמים)

 

אז מהן אותן הוצאות קטנות וחמקמקות? הרשימה הבאה תסייע לכן להיות מודעות, ואולי אף להימנע מאותן הוצאות שתמיד איכשהו מצליחות בהתחלה להסתתר מאיתנו:

 

 תנורי חימום (בחורף) או עמדות קירור (בקיץ) - כשאנחנו מתכננות את החתונה וסוגרות לוקיישן זה קורה הרבה פעמים בעונה שונה מהעונה בה תתקיים החתונה בפועל. לא מעט חתונות קיץ נסגרות בחורף, ולהיפך. בהרבה לוקיישנים יש אפשרות לחופה בגן או במקום מקורה, בהתאם למזג האוויר, ופעמים רבות הדבר נקבע ממש בסמוך למועד החתונה, על פי התחזית. בחלק מהמקומות יש פתרונות כמו במקרה של יום חם או קר במיוחד אבל מה שאנחנו מגלות ברגע האחרון הוא שייתכן שנצטרך חיזוק בגזרה הזו, ולהוסיף כסף על פיטריות חימום/אמצעי קירור נוספים. אולי גם נחליט ברגע האחרון על חלוקת מרק חם או לימונדה מרעננת לאורחים. והופ - תגידו היוש לעוד גיהוץ של האשראי.   

 gallery hozot1

צילום: רן ברגמן

 

עיצוב הגן/אולם - ישנם מקומות לחתונה שהעיצוב ההתחלתי שלהם כבר אינו מצריך יותר מדי תוספות. לעומת זאת, ישנם כאלה בהם תגלו רק אחרי שתסגרו שכדי להשיג את הלוק המהמם מהחתונה לדוגמה שראיתם, תצטרכו לשלם אקסטרה על עיצוב (או לשלם למעצבת חיצונית). ישנם זוגות המודעים לנושא העיצוב ומייעדים מראש תקציב למעצבת. ישנם מקרים בהם מגלים באיחור שכדי שהמקום ייראה כמו באינסטוש, תצטרכו לומר ביי ביי לעוד כמה אלפים. כדאי להיות מודעים לכך עוד במועד הסגירה. 

 gallery hozot1

צילום: מורן מעיין

 

מתנות ופינוקים לאורחים  - כשאנחנו רק מתחילות לתכנן את החתונה אנחנו לא תמיד חשופות לכל הטרנדים והרעיונות הקטנים שכל כלה הופכת להיות מומחית בהם (בעיקר אחרי שיטוט בקבוצה הסודית שלנו). לרוב כשנתכנן את התקציב הראשוני לא נחשוב על דברים קטנים שנרצה לתת לאורחים שלנו, כמו כפכפים לשלב הפיזוזים, מניפות או זוהרים לרחבה. בכל מקרה, אם בא לכן להוסיף מתנות קטנות ומגניבות כדאי לקחת בחשבון שמדובר במתנות קטנות אותו אתן מכפילות בכמות האורחים שלכן, ובסופו של דבר מסתכמת בעלות שאין לזלזל בה.  

 gallery hozot1

צילום: עידן חסון

 

טיפים - במקומות רבים לחתונה נהוג להשאיר טיפ משמעותי שמגיע למלצרים, לברמנים ולספקים נוספים. לרוב, זוהי נקודה שזוגות נחשפים אליה רק בשלב מאוחר של תכנון החתונה ולא ממש מחשבים אותה בשלבים הראשוניים של תכנון התקציב. בחלק מהמקומות הדבר אפילו מעוגן בחוזה מול הגן. אל תשכחו לבדוק את העניין מראש ורצוי לחשוב מראש כמה אתם רוצים להקציב לטיפים, ולמי חשוב לכם לתת (למנהל האירוע? לברמנים? למלצרים? ואולי גם למנקים, למאבטחים ולסדרנים?).

 

רב - חשוב להדגיש כאן שהדבר לא הכרחי בכל המקרים מכיוון שהרבנים מקבלים משכורת מהרבנות, ורבני צהר מחתנים בהתנדבות. עם זאת, ישנם רבנים שידרשו כמה מאות עד סביב אלף שקלים עבור השירות שהם נותנים. חלק יבקשו תשלום רק על נסיעות ואחרים לא יסכימו לקבל כסף או מתנה כלל. אם יש לכן רב בראש שאהבתן את החופה שערך ואתן רוצות אותו לחתונה, כדאי לברר אם הוא מצפה לתשלום. הדבר נכון גם לגבי חתונה חילונית - אם לא מדובר בחבר או קרוב משפחה שמחתן אתכם אלא בדמות מוכרת, ודאו מראש אם הם מצפים לתשלום. 

 

gallery hozot1

צילום: מורן מעיין

 

מקום להתארגנות - כשאנחנו מתכננות את החתונה ומשוטטות בפינטרסט, אנחנו נתקלות בתמונות התארגנות שהן פשוט גורג'ס ובא לנו גם להתארגן בלוקיישן פוטוגני בשיקי, במקום בדירה המחולקת שלנו. המשמעות היא בדרך כלל פרידה מעוד סכום לא מועט של כסף. 

 

 יותר מדי הזמנות מודפסות - לא תמצאו כמעט זוג שהדפיס הזמנות לחתונה לא מצא את עצמו עם סטוק מיותר. אז שניים-שלושה הם מזכרת נחמדה. אבל כמה מאות זה כבר באמת מעיק. כדאי להדפיס פחות, ואולי אפילו ללכת על הזמנות במייל או בוואטסאפ. אפשר לעשות דברים הורסים היום עם אנימציה מגניבה או באמצעות אפליקציות עיצוב, שלא תוכלו לעולם לעשות בהארד קופי (למרות שיש הזמנות מודפסות שמפילות אותנו מהרגליים, מודות).

 gallery hozot1

צילום: חיים אפריאט

 

התחייבות לכמות אורחים גדולה מדי - לפעמים קשה להעריך מראש את כמות האורחים שיגיעו, ובלחץ של הרגע האחרון אנחנו עשויות להתחייב לכמות גדולה מדי ממה שריאלי בפועל. זה אמנם לא פשוט לתת הערכה שקרובה למציאות, אבל נסו שלא להתפרע יתר על המידה בהערכות. 

 

קשקושים ואביזרים לצילומים - אלה יכולים להיות אקססוריז לקישוט החדר, בלונים או פריטים שאמורים לפלפל קצת את שלב הצילומים (למרות שהטרנד האחרון כבר לא ממש בשיאו). למרות שלא מדובר בסכומים גבוהים, עדיין זו הוצאה ולא תמיד הכרחית. עומס של פריטים לא נראה תמיד ייראה ויצטלם טוב, וכדאי לבחור בחוכמה גם את הקשקושים קטנים שנראים לנו חסרי חשיבות. 

 gallery hozot1

צילום: דימה וזינוביץ'

 

מגשי אוכל להתארגנות - מן הסתם, נרצה לפנק את המלוות, הצלמים ואת צוות הגלאם שלנו בבוקר ההתארגנות. מצד שני, כלות שהשקיעו במגשי אוכל יקרים סיפרו בדיעבד שההשקעה הרגישה להן כמו בזבוז מיותר. אז חשוב כמובן לדאוג לכיבוד ולמזון עבור מי שילווה אותנו ביום הכי הכי חשוב. אבל לא חייבים ללכת על המגשים הכי מהזן הכי פנסי. 

 gallery hozot1

צילום: דימה וזינוביץ'

 

מתנות במסיבת רווקות - יש מנהג של חלוקת מתנות לחברות במסיבת הרווקות. לא בכל קבוצת חברות הוא נפוץ, אז שווה לבדוק ולגשש עם הבסטיז לגבי הציפיות שלהן. כדאי להיות מודעות מראש ואם אתן כן מתכננות חלוקת מתנות וגם מסיבה גדולה יחסית - הרי שמדובר בהוצאה לא מבוטלת. 

  

איך נמנע מהדברים הקטנים שיגרמו לנו לחרוג מהתקציב? אחת הדרכים הטובות היא דרך חוכמת ההמונים - שאלו כמה שיותר חברים וחברות, התייעצו בקבוצה הסודית ונסו לקבל תמונה מדויקת של כל הפרטים הקטנים והחשובים סביב החתונה. וגם - קחו בחשבון סכום בתקציב שמיועד לבלת"מים שתגלו בהמשך הדרך. תופתעו לגלות כמה שהוא יהיה שימושי.

 

gallery 11a 1

(צילום: גיל ורון)

 

אנחנו יודעות שכל החלק הפיננסי סביב האירוע יכול להיות מעיק ומלחיץ, אבל ניהול נכון שלו יכול להפוך את החוויה לחיובית, ולעזור לכן להתרכז בכל הכיף שכרוך בתכנון היום המיוחד שלכן.  

מאת:כלות אורבניות
פרויקט מציאות מדומה יצא לדרך
באיזה איזור בארץ? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
מה הסגנון? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
כמות אורחים משוערים? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)