הדרכה חגיגית לט"ו בשבט

28.01.15

אם יש חג שאנו אוהבות, אבל באמת אוהבת - זה את חג הט"ו בשבט. אז נכון, לא מעורבות בו ארוחות משפחתיות ואפילו לא חופשה קצרצרה - ובכל זאת, יש בחג הזה משהו מאוד תמים ונקי, הוקרה לעולם הגדול הזה שבו אנחנו חיים ולפעמים מתייחסים אליו כמובן מאליו. החג הזה גם מאוד נוסטלגי, שהרי מי לא נטע שתילים בט"ו בשבט בילדותו? אז רצינו לסגור מעגל, לחזור למסורת הזו שקצת אבדה עם הזמן וליצור פצצות זרעים.

 

 

לשם כך פנינו לעינת ספקטור, בעלת הבלוג המשובח "מזמינים" וידענו שאם היא יוצרת פצצות זרעים, זה לבטח יהיה סופר מסוגנן, עם תוית יפה ואריזה מושקעת - וכך בדיוק גם היה. עינת מספרת לנו שהיא בוחרת להתייחס לזרעים שכאלה בתור קפסולות חיים קטנות, אותן אפשר לשתול באדנית, במרחב הציבורי וכמובן גם להעניק כמתנה לחג - ואז טיפות הגשם בשילוב עם קרני השמש החורפיות, ינביטו אותם ויחשפו את מלוא יופיים.

 

אז פצצות זרעים - על שום מה ולמה? הכוונה ליחידות עצמאיות שמכילות בתוכן כבר זרעים, אדמה ואפילו קומפוסט. את הפצצות צריך לעטוף במעין חימר, לייבש ואז להניח לטבע לעשות את שלו: הזרעים ינבטו לתוך הבית שהכנו להם מבעוד מועד (ועל כך בהמשך) ואין צורך בשום כלים מיוחדים, התעסקות או אפילו מים כדי לאפשר להם לצמוח, נכון שזה מדהים? אז קדימה, יוצאים לדרך!

 

חומרי גלם

 

אדמת תערובת וקומפוסט איכותי ביחס של 1:1
זרעים חמודים של פרחי בר או פרחים מתורבתים
חימר טבעי ורך

 

 

** מומלץ שלא לערבב בפצצות זרעי פרחי בר עם זרעים מתורבתים. כמו כן, חשוב שלא לזרוק פצצות של זרעים מתורבתים בשדה הפתוח כדי לא לעודד מינים פולשים אבל בהחלט אפשר לזרוק או להניח בגינה, ובאדניות רחוב.

 

הוראות הכנה

 

פותחים את האריזה ומוזגים את הזרעים לכלי, זהירות לא לאבד אף זרע. הזרעים שמופיעים בפוסט הוזמנו מהאתר זרעים בן שחר והגיעו עם משלוח בדואר רשום.

 

 

בדלי נפרד מערבבים יחד את האדמה והקומפוסט. לאחר מכן, קורעים פיסות מהחימר ויוצרים מהם כדורים. דוחפים את האגודל את תוך הכדור ויוצרים קערות דקיקות ואחידות ככל האפשר.

 

 

זורעים תערובת של אדמה לתוך הקעריות.

 

 

אוחזים בשולי של הקערה ומדביקים אותם זה לזה. סוגרים את הפתחים.

 

 

מכדררים בעדינות. נסו שלא למעוך כדי להשאיר את החלק הפנימי אוורירי.

 

 

אפשר ללחוץ מעט ובעדינות את הפצצה על המשטח בכדי ליצור תחתית שטוחה, אך אפשר גם להשאיר אותה עגולה.
מניחים את הפצצות לייבוש על משטח במקום יבש ומוגן - אפשר לחשוף אותן לשמש מתונה בהדרגה בכדי לזרז את תהליך היבוש.
הפצצות צריכות לנוח למשך הלילה כדי שביום שלמחרת תהיינה מוכנות לעבודה.

 

 

 

לאחר הייבוש מלא מגיע החלק הכייפי: האריזה! אפשר לארוז את הפצצות בבד כותנה פרחוני, בנייר משי או בצלופן. עינת בחרה בשילוב יוטה וטול לבן - נקי, טבעי ואסתטי. כמובן שגם לא נשאיר אתכן ללא הוראות כיצד בדיוק מומלץ לעטוף את הפצצות, צעד אחר צעד - הכי פשוט וקל!

 

חומרי גלם


קובץ תוויות מודפס, הנמצא כאן.
פיסת בד יוטה
פיסת טול (אני מעדיפה את העדין והרך יותר)
גומיות
סרט או חוט טבעי
מספרים או פאנץ' בקוטר 1.5 אינץ'
מחורר (הכי מתאים- קרופ א דייל, על החור הקטן)
אופציונלי: סיכות מעוצבות

 

הוראות הכנה

 

מורידים את קובץ התגיות ומדפיסים אותו בגרסת PDF.

 

 

 

משתמשים בפאנץ' של 1.5 אינץ' לחיתוך התגיות, או גוזרים אותן ביד ואז מחוררים.
עוטפים כל פצצה ביוטה ומעליה בבד טול, קושרים בגומיה וגוזרים את השוליים המיותרים.
קושרים סרט מסביב ומשחילים את התווית בסרט או נועצים אותה בסיכה. 

כל שנותר הוא להגיש אותן באהבה...

 

 

כעת נותרה עדיין השאלה: מה אם נרצה להעניק מתנה אחרת? כמו למשל עציץ? או פרחים? אז כמובן שגם על האפשרות הזו חשבה עינת מבעוד מועד והכינה לנו קובץ פרינטבל מתוק וחינמי של תגיות להדפסה, אותן אפשר לצרף לכל מיני סוגים שונים של מתנות ברוח החג.

 

 

את התגיות יש להדפיס על נייר או מדבקה, לחתוך באמצעות פאנץ' או מספרים והמתנה היפה מוכנה! ההמלצה של עינת היא להשתמש בנייר נטול עץ 70 גר', נייר ממוחזר או אפילו נייר בריסטול - והיא הכינה לנו שתי אופציות, אחת על בד ירוק ואחת עם פרחי וינטג'.

 

 

להדפסה בגירסת PDF

 

 

להדפסה בגירסת PDF

 

 

 

תודה רבה לעינת על הרעיון הנפלא, הביצוע והצילום. את הפוסט המלא שלה תוכלו לקרוא כאן.

 

מאת:כלות אורבניות