פרויקט צילום מיוחד - חלק שני

04.06.15

כבר דיווחנו לכן לפני כמה שבועות על כך שצילום בפילם הוא טרנד חדש בעולם האירועים. קצת מצחיק להגדיר צילום בצורה הזו בתור "טרנד", שהרי כשאומרים לנו את המושג הזה, אנו באופן אוטומטי חושבות על משהו סופר קליל, צעיר ועכשווי. צילום פילם נושא עמו הרבה מאוד משמעויות נוסטלגית וזו מגמה שחוזרת אלינו הישר מהעבר ואותה מיטב הצלמים מקבלים כיום בחיבוק.

 

 

 

 

 

אז למה דווקא אנלוגי? הרי לפני כמה שנים כשצילום בפילם הייתה האופציה היחידה שזמינה לנו, כולנו השתוקקנו לעבור לצילום מודרני יותר. אז יש משהו בתמימות הזו שמאוד קורץ והיא גם מחייבת בדיוק מירבי: לא עוד נסיונות ופריימים על גבי פריימים, כאן צריך להוציא את התוצאות הטובות ביותר בפריים הראשון, שהרי כמות הנסיונות בכל פילם - מוגבלת.

 

 

 

 

 

זה מביא אותנו לפרויקט הצילום המיוחד שלנו ולמפגש נוסף עם הצלמת אנה סמיונובה (Anna Semenova). היה כיף לצפות בה עובדת עם שתי המצלמות אך בכל זאת, בעת שעבדה עם המצלמה האנלוגית הייתה תחושה סופר מיוחדת מסביבה. ניתן היה ממש להבחין בהבדלים בין הגישה של אנה לגבי המצלמות, באופן שבו היא יכולה להקפיא את הפריים בדיוק בצורה הנכונה ואז להקליק על המצלמה, בידיעה שאין כאן כפתור "חזור" ומה שתיעדה באותו רגע, זוהי התוצאה הסופית.

 

 

 

 

 

מדהים גם לראות כיצד אותה צלמת ואותה מצולמת, הבלוגרית המופלאה לילו שלו, מצליחות להפיק יחדיו תוצאות שונות כשמביטים דרך עדשות המצלמה השונות. 

 

 

 

 

 

 

בצילום הדיגיטלי ההרגשה הייתה פתוחה, מוארת, אופטימית יותר. הצילום בפילם משדר משהו הרבה יותר פגיע, חשוף, אינטימי. אנו מרגישות שמצלמת הפילם ממש מזמינה אותנו לסייר בליבה של לילו, במחשבותיה והתוצאה פשוט מהפנטת.

 

 

 

 

החלק הבא של הפרויקט הזה הוא החלק האחרון ואז נפגוש את נקודת מבטו של ג'ן סלדקוב, שהיה נוכח גם הוא על הסט עם מצלמתו והביא פרשנות ואנרגיות משלו למקום. זו גם ההזדמנות לספר שאנה מגיעה לסשן נוסף של צילומי בודואר בארץ במהלך חודש ספטמבר, הפרטים המלאים בעמוד האיוונט בפייסבוק.

 

קרדיטים

הפקה: כלות אורבניות
צילום: אנה סמיונובה (Anna Semenova)
דוגמנית: לילו שלו
איפור ושיער: יערה מרדכי
דירה: לינק
עיצוב הדירה: סטודיו פרי
סט הלבשה תחתונה ראשון: Ugly Duckling
סט של כותונת + גופיה ותחתונים: גרטרוד

 

מאת:כלות אורבניות
תגיות:
פרויקט מציאות מדומה יצא לדרך
באיזה איזור בארץ? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
מה הסגנון? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
כמות אורחים משוערים? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)