גליה להב מודל 2014

24.12.13

 

שלושה עשורים שלמים - זהו פרק הזמן שבו מעצבת האופנה גליה להב עוסקת בעיצוב שמלות כלה וערב ותפירת חלומות. שלושה עשורים של סגנונות מתחלפים, טרנדים משתנים ואופנה שלא עוצרת לרגע אחד במקום, אך המכנה המשותף היה ונשאר אהבתה העזה של גליה למלאכת תפירת השמלות והקשר האישי עם אותן הלקוחות האהובות שנכנסות עמוק אל תוך ליבה. אחח… הזמן בהחלט טס כשנהנים!

 

 

 

את שמלותיה של גליה הכרנו מרחוק במשך שנים, אך כשנתקלנו לאחרונה בשמלה המקסימה אותה עיצבה לסבי, כלה אורבנית משכמה ומעלה, נוכחנו לגלות איזו כברת דרך ארוכה עברה המעצבת, וכמה מאתגר זה להתפתח לצד המגמות האופנתיות ובד בבד - לשמור על קול אישי וטביעת אצבע ייחודית.

 

 

בשלב הזה אתן ודאי שואלות את עצמיכן כיצד מצליחה המעצבת לשמור על האיזון בין חלומה של הכלה לבין החופש האמנותי שלה? האמת, שהשאלה הזאת העסיקה גם אותנו. ובכן, האיזון העדין כל-כך נשמר באמצעות שיחות היכרות ארוכות עם הכלות ואהבה לתחום, שהוא מבחינתה של גליה בראש ובראשונה תשוקה. את התשוקה הזאת מתארת היא עד היום בעיניים בוהקות מהתרגשות כשלצד זה כוח נוסף המניע אותה עוד ועוד והוא הזוגיות שהיא שותפה לה. אותה הזוגיות מלווה אותה כבר למעלה מארבעה עשורים וכמוה היא מאחלת לכל אחת מן הכלות שלה.

 

 

 

בשיחת ההיכרות הראשונה עם כל כלה, נעשה ניסיון לפרק את החלום הגדול אודות השמלה המושלמת לחלומות משנה קטנים ומושלמים לא פחות, כשהמטרה היא לראות כיצד ניתן להגשימם. מתחילים מן ההחלטות הכלליות, כמו למשל סילואטת השמלה והגוון שלה, עד שלבסוף יורדים לפרטים הקטנטנים ביותר, שכן הם אלו ש״בונים״ את השמלה והופכים אותה למה שהיא.

 

 

ואכן, הדבר הראשון שקופץ לעין כשמתבוננים מקרוב בשמלה מעשה ידיה של גליה הם דיטיילס, דיטיילס, דיטיילס. כל הפרטים הללו עשויים במלאכת יד וברמת גימור גבוהה, ומשלבים מוטיבים רומנטיים שונים כמו פרחים, פרנזים, וולנים, פנינים, סרטי תחרה ועוד, במינון מדוייק להפליא. 

 

 

ומהיכן לקוחה ההשראה לעיצובים? המעצבת מספרת לנו כי מדובר בהשראה בלתי נגמרת, מהסיבה הפשוטה כי ההשראה הזאת נמצאת בכל מקום, בין אם מדובר בטיול, שיר אהוב, שיחה, סרט, מפגש - כל פרט שכזה עשוי להיות מתורגם לכדי עיצוב חדש, שילוב בדים מעניין, גיזרה ייחודית והרשימה עוד ארוכה, ארוכה.

 

 

 

היכרותינו רבת השנים עם גליה התרחשה בזכות השמלות הקלאסיות ובעלות הסטייל הנסיכתי שהפכו לסימן ההיכר שלה לאורך השנים ולכן הופתענו לגלות מחדש את המעצבת, במודל 2014! עיננו התמוגגו משמלות צמודות עם שכמייה בסגנון גרייס קלי, שמלות מחוך בעלות גזרה ישרה, שמלות בסגנון הארט דקו של שנות ה-20׳ ועד לשמלות רכות בעלות מוטיבים ויקטוריאניים מהפנטים.

 

 

הורסטיליות ותשומת הלב לפרטים, היו אלה שדחפו אותה לעבודה בחו״ל, שם היא מרכזת כיום חלק ניכר מפעילותה. והאם ישנם הבדלים בין הכלות האורבניות שלנו לבין הכלות בחו״ל? מסתבר שהכלות מעבר לים מתחילות אט אט להשתחרר מהסטייל השמרני שליווה אותן עד לאחרונה ומקבלות באהבה דגמים וסגנונות חדשים, ממש כמו אלה האהובים עלינו כאן בארצינו הקטנה.

 

 

צילום: יניב אדרי

 

כעת, לאחר ההיכרות הישנה-חדשה עם גליה, הגיע הזמן לשחרר את ידיה העמוסות כך שתתפנה למלאכה האהובה עליה בעולם, הלא היא מלאכת העיצוב והיצירה. רגע קט לפני הפרידה נעניק לכן הצצה קטנה אל מאחורי הקלעים של התהליך הזה, באמצעות סרטון אחד שיגרום לכן להרגיש כאילו גם אתן נמצאות שם בסטודיו, בחברת כל החומרים היפים והמנצנצים הללו שהופכים בסופו של דבר לשמלת כלה מושלמת.

 

 

★★★

 

*צילום: יניב אדרי 

**הפוסט נכתב במסגרת שיתוף פעולה תכני-מסחרי.

***שמלות נוספות מבית ״גליה להב״ ניתן למצוא באתר, בעמוד הפייסבוק ובחשבון האינסטגרם.

 

מאת:כלות אורבניות
פרויקט מציאות מדומה יצא לדרך
באיזה איזור בארץ? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
מה הסגנון? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)
כמות אורחים משוערים? (ניתן לסמן כמה אפשרויות)