חנות קטנה ומטריפה

02.11.10

 

סוף שבוע הוא תמיד סוג של חג בעיננו, בייחוד כשהוא מביא עימו ריחות עזים של חורף. אז כפי שכבר הבטחנו לכן במהלך השבוע, החלטנו לפנק אתכן בראיון מיוחד עם מעצבת שמלות כלה וערב שאנחנו כל-כך אוהבות: רינת אשר-מגיורה, בעלת בוטיק "פלורה".

 

הבוטיק המחודש שוכן לו אי שם במבנה עתיק ומלא אווירה בחיפה, כזה עם חללי פנים מדהימים שיותירו אותך עם פה פעור ויהפכו את הביקור במקום לחוויה המלאה בשיק צרפתי מוקפד. נשמע נפלא, לא?

 

אצל רינת, אפשר למצוא שמלות בסגנון קלאסי ורומנטי, לצד קולקציה רחבה של שמלות וינטאג'. השמלות הללו בהחלט החתימו את דרכונן כשחלקן הגיעו אלינו לארץ מכל רחבי העולם (לונדון, פריז וניו-יורק), מתקופות ועשורים עם ניחוח מהפנט של פעם.

 

אז במקום להמשיך ולהלאות אתכן בעוד ועוד פרטים, אנחנו כבר מתחילות בראיון ומזהירות אתכן שהדברים שאתן עתידות לקרוא ולצפות בהן בעל אופי ממכר במיוחד. קריאה מהנה!

 

רינת, ספרי לנו בבקשה מעט על עצמך. מי את ומה מעשייך בימים אלו?

נעים מאוד! קוראים לי רינת אשר-מגיורה, בת 28, ונשואה לאיתן שהוא גם שותפי לעסק. אני מתגוררת בחיפה ובעלת בוטיק לשמלות כלה וערב בשם "פלורה" על שם סבתי.

 

 

ציפור קטנה לחשה לנו שהגעת לעיצוב שמלות כלה וערב ממקום אחר לחלוטין, תחום בריאות הנפש. מה גרם לך לעשות את המעבר החד הזה וכיצד עושים אותו?

מאז ומתמיד נמשכתי לטקסטיל ולעיצוב בפרט. בתום שירותי הצבאי החלטתי לקחת מספר קורסים בשנקר, אך באמצע הדרך החלטתי לשנות כיוון ונרשמתי ללימודי פסיכולוגיה. לאחר סיום התואר הראשון התחלתי בתואר שני בבריאות נפש, לצד עבודה בבית חולים פסיכיאטרי במחלקת נוער.

החיבה והמשיכה שלי לעיצוב, היו חזקים מכל, וכך מצאתי את עצמי עוזבת את הלימודים ומתמסרת באופן טוטאלי לעיצוב.

 

איך את מגדירה את סגנון השמלות אשר מעוצבות בבוטיק שלך? הבנו ששמלות רבות מוצאות את דרכן לארץ מחו"ל. האם יש סיפורים מאחורי השמלות הללו? נשמח לשמוע בקצרה על מסע שכזה.

סגנון השמלות שלי הינו קלאסי, רומנטי עם שיק צרפתי. הבדים בהן אני משתמשת הינם בדים רכים ונשפכים המשלבים אלמנטים ותחרות עתיקות אותן אני אוספת מאירופה כבר שנים. לצד הקולקציה הקלאסית ישנה גם קולקציה של שמלות וינטאג' אשר מיובאות מלונדון, פריז וניו-יורק. כל שמלות הוינטאג' עוברות שימורים ושחזורים. הבדים הפנימיים מוחלפים בחדשים, והשמלה כולה עוברת תהליך של שימור ושינוי על-פי הצורך.

 

סיפור קצר על דרכה של אחת השמלות אל הבוטיק: לפני כשנתיים פגשתי אספנית מניו-יורק אשר מכרה לי שמלה של המעצבת המדהימה איירין לנץ. איירין הייתה מעצבת ידועה בשנות ה-20 ועיצבה תלבושות רבות לתיאטרון ולקולנוע. השמלה עצמה עשויה בד משי בצבע שמנת, עם רקמת פרחים מתחרה אשר נעשתה כולה בעבודת יד. עבודת השימור של השמלה הייתה מורכבת ועדינה וארכה זמן רב.

 

 

מהיכן מגיעה ההשראה לעיצובים?

ההשראה לעיצובים מגיעה בעיקר מסרטים ישנים, ובפרט סרטים זרים מצרפת. כשאני רואה את הדמויות ברוח התקופה עם האווירה שמסביב, אני מתמלאת כולי ביצירתיות. ניתן לומר שהעיצובים של הדגמים מושפעים מאוד משנות ה-20, ה-30 וה-40, הדבר בא לידי ביטוי גם בבחירת הבדים.

 

מה הדבר החשוב ביותר בעינייך כשאת מעצבת שמלות כלה?

הדבר החשוב ביותר בעיניי זה להישאר נאמנה לסגנון שלי ולא להיכנע לטרנדים שמסביב, גם אם לעיתים זה פחות מחושב וכלכלי. דבר נוסף וחשוב לא פחות, הנוחות של הכלה וההרגשה שלה בשמלה. הרצון שלי הוא לגרום לה להרגיש מיוחדת ונשית, ובשביל זה היא חייבת קודם כל להרגיש בנוח עם השמלה, מעין זרימה טבעית של הגוף עם השמלה.

 

 

אם יש שלושה דברים בהם את יכולה לייחד את בוטיק פלורה מכל מקום אחר, מה הם יהיו?

שלושה דברים שמייחדים את בוטיק פלורה בעיניי הם אלה:

דבר ראשון - יחס אישי לכל כלה עד רמת הפרטים הכי קטנים. אני מאוד מחוברת לכלות שלי, וזאת מעבר לבחירת השמלה עצמה. אני מייעצת להן לגבי הנעליים, התכשיטים, המחטב, האיפור, הסירוק ועוד. החל מבחירת בעל המקצוע ועד לבחירת המראה הכללי כך שלכל כלה יש ממש "חותמת" של פלורה כשהיא יוצאת מהבוטיק.

 

דבר שני - הדגמים בבוטיק מאוד שונים ממה שניתן לראות במקומות אחרים. לכל שמלה יש מקום של כבוד בבוטיק וכמובן רק אחת ממנה. כמו שכבר ציינתי, אני משתמשת הרבה בתחרות ,סרטים, וסיכות עתיקות המשולבות בדגמים עצמם, כך שכל שמלה מקבלת מראה ושיק משל עצמה.

 

דבר שלישי - שרות ואיכות, כי לא בכדי זה נקרא בוטיק. אנחנו עובדים בכמות מצומצמת יותר ממקומות אחרים כאשר הקו המנחה הוא לתת לכל כלה את ההרגשה שהיא הכלה היחידה. לשמר את האינטימיות הבאה לידי ביטוי בזמינות, במדידות וכמובן באיכות התפירה, הבדים ולבסוף במראה הכללי ובהרגשה של הכלה.

 

מגיע לך "מזל-טוב" גדול על המעבר של הבוטיק למשכנו החדש. האם עיצבת אותו בעצמך? יש איזו הרגשה מאוד חזקה של "שפה אחידה" בכל היצירה שלך (החנות, העיצובים וכו'). מה המקור לכך ומהיכן הוא מגיע?

לפני כ-4 חודשיים עברנו למשכננו החדש. אחרי חיפושים רבים ונרחבים שארכו כמה חודשים, מצאנו את המקום המושלם לבוטיק. מבנה עתיק משנת 1890 אשר היה שייך לבריטים בזמנו. חללי הפנים של המבנה מדהימים ביופיים: תקרות גבוהות, רצפות מצוירות, הדלתות, החלונות, הכול אותנטי ומיוחד.

 

את הבוטיק עיצבתי בעצמי (במגמה לשמר את האותנטיות שבמקום), יחד עם נגיעות מודרניות המדברות באותה שפה עם השמלות ועם האווירה הכללית השוררת במקום. המקור לכך גם הוא מגיע מאותה השראה שאני שואבת מערים אהובות באירופה ומסרטים ישנים. אני מאוד מחוברת לסגנון הצרפתי (עם כל הסטייל והשיק שיש בו) וזה בא לידי ביטוי בעיצוב הבוטיק, בשמלות, באווירה ואפילו במוסיקה הנעימה שמתנגנת ברקע.

 

 

 

צילום הבוטיק: איתמר טל, כתום צלמים

 

האם הכלות שמגיעות לבוטיק יודעות ומצליחות להגדיר את רצונותיהן בכל הקשור לשמלת הכלה שלהן?

הכלות שמגיעות לבוטיק מתחלקות לשני סוגים. יש את אלה שיודעות בדיוק מה הן רוצות ולפעמים אף באות אחרי שהתאהבו בדגם מסוים (ובסופו של דבר רובן גם תתחתנה איתו) ויש את הסוג השני של אלה המגיעות כי הן אוהבות את הסגנון. הן רוצות שאייעץ להן ואתאים להן דגם על-פי כמה בקשות בסיסיות שיש להן.

 

מהי "הפנטזייה הכלתית" מרחיקת הלכת מכולן שנתקלת בה עד היום בכל הנושא של עיצוב שמלות כלה ב"פלורה"?

אחת הפנטזיות הכלתיות בהן נתקלתי הייתה כלה שבחרה שמלה מבד משנות ה-40, שרכשתי בפריז ושכולה עשויה חרוזים שנשזרו בעבודת יד. הכלה התעקשה לעשות שינויים בדגם, דבר שהצריך פרימה אדירה של חרוזים מהשמלה. הכול נעשה בעבודה יד זהירה וזאת על-מנת לדאוג שאף חרוז לא ייאבד בדרך. אחרי שסיימנו לעבוד על הגזרה, היינו צריכות לשזור את החרוזים מחדש, אחד אחד. אין ספק שהייתה זו עבודת נמלים שארכה ימים רבים, אבל בסופו של דבר הכלה הייתה כל כך יפה ומרוצה, וזה פשוט היה שווה הכול.

 

מהו השלב המהנה ביותר בעבודה מול כלות לעתיד?

השלב המהנה ביותר הוא השלב במדידות בו הן רואות את השמלה. זה קורה בדרך-כלל ממש סמוך לסיום העבודה עליה. ההתרגשות מגיעה לשיאה, כל המתחים מתפוגגים וזה בדיוק השלב בו מתחיל הכיף האמיתי.

אנחנו מתאימות לכל כלה עליונית מיוחדת שנתפרת במיוחד עבור הדגם הספציפי של השמלה. מצרפות תכשיטים, אביזרים לשיער וכו'. הרעיון הכללי הוא לתת לכל אחת את הטוטל לוק, תוך שימת דגש בנגיעות אישיות הבאות לידי ביטוי בפרטים הקטנים ביותר.

 

יש כאלה אשר יאמרו כי ההחלטה להתמקם עם "פלורה" בצפון היא החלטה אמיצה מאוד. האם הדבר אינו מונע מכם לפנות לקהל לקוחות רחב יותר?

אין ספק שאם הייתי מתמקמת בת"א, החשיפה הייתה רבה יותר אך מטבעי אני נוטה להתרחק ממה שכולם עושים ולקחת את העשייה שלי למקום שמרגיש לי הכי נוח ונכון. חיפה זה הבית ופה גם החלטתי לפתוח את הבוטיק, ולשמחתי הרבה המרחק לא מהווה שיקול עבור הכלות. מלבד הכלות הצפוניות, מגיעות אלי הרבה מאוד כלות מאזור תל אביב, השרון וירושלים. כולן מתקבלות פה באהבה רבה.

 

 

אם היית מתחתנת היום שוב, בשמלת כלה של "פלורה" – באילו מן השמלות היית בוחרת?

קשה לי מאוד לענות על השאלה הזאת, זה בהחלט דבר שמשתנה בכל פעם ופעם. לפעמים אני יכולה לראות כלה שמודדת את אחד הדגמים, אני אתאהב בו מחדש ואומר לעצמי שעם השמלה הזאת הייתי מתחתנת, לו רק הייתי צריכה לבחור שוב. משהו אחד שמאוד ברור לי שאם כן הייתי צריכה לבחור מחדש, הייתי בוחרת בשמלה צנועה ועדינה אך יחד עם זאת שיקית ביותר.

 

ולסיום, ביקשנו מרינת לבחור לנו שמלה אחת של "פלורה" לכל הגדרה מן ההגדרות הבאות שהצגנו בפניה: הרומנטית, הקלאסית, הנוסטלגית והשיקית. אנחנו ממש שמחות להציג בפניכן את השמלות שהיא בחרה עבורינו...

 

 

 

 

צילום השמלות: אסף עיני

 

רינת, שמחנו מאוד לארח אותך ואת בוטיק פלורה במגזין שלנו. אנחנו מצפות בכיליון עיניים לעשות זאת שוב ולהתעדכן בכל הדברים היפים והחדשים שנרקמים שם כל העת בין אצבעותייך.

 

ובינתיים, שיהיה סופ"ש חורפי לכולנו!

✄ ✄ ✄

 

וכמובן (בהתאם לנוהל הקבוע שלנו), אם יש לכן שאלות כלשהן לרינת תכתבו לנו אותן בתגובות ואנחנו בטוחות שהיא תענה לכן בשמחה.

את הדגמים שבתמונות ועוד ניתן לראות בדף הבית של פלורה.

 

מאת:כלות אורבניות