עשינו זאת בעצמנו: עציצים פרחוניים

26.01.13

 

כפי שכולכן כבר יודעות, סוגיית מרכזי השולחן בחתונה יכולים לגרום לכאב ראש גדול ובנוסף, להגיע לעלויות כבדות. אז לטובת אלו מכן שמחפשות פתרון DIY קליל, פשוט וחסכוני חשבנו לנצל את ט"ו בשבט, החג הכי פורח בלוח השנה, לטובת פוסט שמדגים כיצד אפשר ליצור מרכזי שולחן פשוטים, זולים, אקולוגים והכי חשוב - יפים יפים!

 

 

בכל משתלה ניתן למצוא שתילים יפיפיים של פרחים עונתיים בחורף ופרחים רב עונתיים במשך כל השנה. מדובר בשתילים זולים במיוחד, כשעלותו של כל שתיל שכזה נעה בין 2-3 ש"ח ויש סיכוי גדול שברכישת כמות גדולה תינתן הנחה נוספת. לכל שתיל ניתן להצמיד עציץ חרס פשוט, בעלות של בין 3-6 ש"ח (תלוי בגודל) ליחידה ואליו לצרף תחתית חרס, אולם זו בהחלט אינה חובה.

 

 

מומלץ בחום לרכוש בנוסף גם מעט אדמה (כמות של כוס אדמה תתאים לשתילת כל שתיל ושתיל) ולשתול כל שתיל בעציץ. מדובר אמנם בעבודת גננות קלה, אך שתילת השתילים תשפר מאוד את עמידות הפרחים במהלך האירוע ותשאיר אותם רעננים וטריים. יתרון נוסף לפעולת השתילה היא שתוכלו להכין את כל העציצים מראש, בזמן שהכי נוח לכן.

 

במידה ותחליטו להשאירם בכלי הפלסטיק המקוריים עדיף לרכוש אותם יום לפני האירוע, לדאוג להם לשמש ומים ורק ברגע האחרון להכניס אותם לתוך עציצים (עם הפלסטיק) ולסדר על השולחנות. בסיום האירוע ניתן לחלק את השתילים לאורחים כ- giveaway ובכך להרוויח שתי ציפורים במכה אחת.

 

 

אנחנו רכשנו שתילים של אמנון ותמר, פטוניה ולוע הארי - פרחי חורף מקסימים שניתן למצוא בשלל צבעים ולהתאים לפלטת הצבעים של כל אירוע. כדי להעניק את הטאצ' שלנו לכל הסיפור השתמשנו בשלושה אלמנטים קישוטיים: סרט תחרה עם פס דביק (נוח מאוד להדבקה!), חוט איכרים (baker twine) ומדבקת לוח וגיר. אפשר כמובן לחשוב על אלמנטים נוספים, לדאוג לאחידות של כל העציצים או ליצור שילובים מעניינים - הכל כיד הדימיון הטובה. כמובן שניתן להשאיר את העציצים נקיים, ללא כל אלמנט - הכל לפי טעמכן ותקציבכן.

 

פטוניה ורודה + מדבקת לוח וגיר

 

 

אמנון ותמר סגול כהה בתוספת סרט תחרת קרושה

 

 

לוע הארי לבן בתוספת חוט איכרים לבן-ורדרד

 

צילום: כלות אורבניות

 

וכיצד מטפלים בפרחי החורף לאחר האירוע?

את כל פרחי החורף מומלץ להניח במקום עתיר שמש ואור ולהשקות אך ורק לפי הצורך. כאשר מרגישים שהאדמה יבשה - זה הזמן להשקות במעט מים.

במידה והעציצונים נמצאים בחוץ, עדיף בימים של קור קיצוני להכניסם לתוך הבית החמים, אך להרחיקם מאזורים בעלי חימום ישיר. בימים חמים במיוחד מומלץ להעבירם למקום מוצל וקריר.

דבר אחרון שכדאי לזכור, הוא שפרחי החורף נמצאים כעת בשיא פריחתם ויכולים להמשיך ולפרוח עד חודש אפריל!

 

✿✿✿

 

נשיקות פורחות לט"ו בשבט שמח,

אוהבות

הדר וטל

מאת:כלות אורבניות